سرور مجازی
zoomit

اپ‌استور اپل رسماً از خرید‌های درون‌برنامه‌ای NFT پشتیبانی می‌کند

اپل با ارائه به‌روزرسانی جدید در اپ‌استور، فهرستی از تغییرات اِعمال‌شده در این پلتفرم را به‌اشتراک گذاشت. این آپدیت علاوه‌بر ارائه‌ی قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید، اکنون از خرید‌های درون‌برنامه‌ای NFT نیز پشتیبانی می‌کند. به‌نوشته‌ی iMore، اپل اعلام کرده است که برنامه‌ها اکنون می‌توانند از خرید درون‌برنامه‌ای برای ارائه‌ی خدمات مرتبط با توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) مثل ضرب توکن‌های جدید و فهرست‌بندی و انتقال آن‌ها استفاده کنند. درادامه همه‌ی به‌روزرسانی‌های اخیر اپ‌استور را مرور می‌کنیم:

  • اصلاح قبل از ارسال: بررسی برنامه را با دسترسی کامل در اپلیکیشن خود ارائه دهید. اگر برنامه‌ی شما از ویژگی‌های مبتنی‌بر حساب‌ کاربری بهره می‌برد، حساب آزمایشی فعال یا حالت نمایشی کاملاً ویژه، به‌علاوه‌ی هر سخت‌افزار یا منابع دیگری را ارائه دهید که امکان دارد برای بازبینی آن موردنیاز باشد.
  • اصلاح در ۱٫۱٫۴: این مورد برنامه‌های ارتباطی خاص و سایر برنامه‌هایی را دربر می‌گیرد که ممکن است شامل هرزه‌نگاری، قاچاق انسان و… باشند.
  • اضافه‌شده به ۱٫۱٫۷: مفاهیم مضری که از رویدادهای اخیر یا جاری مثل درگیری‌های خشونت‌آمیز و حمله‌های تروریستی و بیماری‌های همه‌گیر سود می‌برند یا به‌دنبال سود‌بردن از این رخدادها هستند.
  • اضافه‌شده به ۲٫۱: اگر به‌دلیل تعهدات قانونی یا امنیتی نمی‌توانید حساب آزمایشی ارائه کنید، می‌توانید به‌جای حساب آزمایشی با تأیید قبلی ازطرف اپل، حالت نمایشی داخلی اضافه کنید. مطمئن شوید که حالت نمایشی ویژگی‌ها و عملکردهای کامل برنامه‌ی شما را نشان می‌دهد.
  • اضافه‌شده به ۲٫۵٫۱۷: برنامه‌هایی که از Matter پشتیبانی می‌کنند، باید از چهارچوب پشتیبانی اپل برای Matter به‌منظور شروع جفت‌سازی استفاده کنند. علاوه‌براین، اگر بخواهید در برنامه‌ی خود از هر جزء نرم‌افزاری Matter غیر از SDK اپل استفاده کنید، مؤلفه‌ی نرم‌افزار باید برای پلتفرمی که روی آن اجرا می‌شود، تأیید Connectivity Standards Alliance را بگیرد.
  • زبان منتقل‌شده از ۳٫۱٫۷ به ۲٫۵٫۱۸: تبلیغات نمایشی باید به باینری برنامه‌ی اصلی شما محدود شود و نمی‌توان آن را در برنامه‌های افزودنی، کلیپ‌های برنامه، ابزارک‌ها، اعلان‌ها، صفحه‌کلید‌ها، برنامه‌های watchOS و… گنجاند. تبلیغات نمایش‌داده‌شده در برنامه باید برای رتبه‌بندی سنی آن مناسب باشد و به‌ کاربر اجازه دهد همه‌ی اطلاعات استفاده‌شده برای هدف قراردادن آن تبلیغ را ببیند. تبلیغات میانی یا تبلیغاتی که روی تجربه‌ی کاربر تأثیرگذارند، باید به‌وضوح نشان دهند که آن‌ها یک تبلیغ هستند و نباید در این‌ زمینه با فریب‌دادن کاربر، او را برای ضربه‌زدن روی آگهی ترغیب کنند. علاوه‌براین، باید دکمه‌های رد‌شدن آسان از آگهی دردسترس و مشاهده‌شدنی و به‌اندازه‌ی کافی بزرگ باشند تا افراد بتوانند درصورت تمایل آن‌ تبلیغ را به‌راحتی رد کنند.
  • اصلاح‌شده در ۳٫۱٫۱: برنامه‌ها می‌توانند از مکانسیم‌های خود ازجمله کلید‌های مجوز، نشانگرهای واقعیت‌ افزوده، کدهای QR، ارزهای دیجیتال و کیف‌پول‌های رمزنگاری‌شده برای بازکردن قفل محتوا یا عملکرد استفاده نکنند.
  • اضافه‌شده به ۳٫۱٫۱: شاید برنامه‌ها از خرید درون‌برنامه‌ای برای فروش خدمات مرتبط با توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) ازجمله ضرب توکن‌های جدید و فهرست‌بندی و انتقال آن‌ها استفاده کنند. امکان دارد برنامه‌ها به کاربران اجازه دهند NFTهای خود را مشاهده کنند؛ به‌شرط اینکه مالکیت NFT یا قفل ویژگی‌ها یا عملکردهای برنامه را باز نکند. برنامه‌ها می‌توانند به کاربران اجازه دهند مجموعه‌های NFT متعلق به دیگران را نیز مرور کنند؛ به‌شرط اینکه شامل دکمه‌ها یا پیوندهای خارجی یا سایر فراخوان‌ها برای اقدامی نباشند که مشتریان را به مکانیزم‌هایی غیر از مکانیزم خرید درون‌برنامه‌ای اپ‌استور هدایت می‌کنند.
  • اضافه‌شده به ۳٫۱٫۱ (g): برنامه‌های مدیریت تبلیغات، یعنی اپلیکیشن‌هایی که هدف آن‌ها صرفاً اجازه‌دادن به تبلیغ‌دهندگان برای خرید و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در انواع رسانه‌ها است، به استفاده از خرید دورن‌برنامه‌ای نیازی ندارند. این برنامه‌ها برای اهداف مدیریت کمپین در نظر گرفته‌ شده‌اند و تبلیغات در آن‌ها نمایش داده نمی‌شود. خریدهای دیجیتالی این برنامه‌ها ازجمله خرید تبلیغات برای نمایش در همان برنامه، باید از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپ‌استور استفاده کنند.
  • اصلاح‌شده در ۳٫۱٫۵ (iii): امکان دارد برنامه‌های صرافی‌ تراکنش‌ها یا انتقال‌های رمزارزها را در صرافی تأییدشده تسهیل کنند؛ به‌شرط اینکه فقط در کشورها یا مناطقی ارائه شوند که مجوز موردنیاز برای فعالیت در آن ناحیه را داشته باشند.
  • اصلاح‌شده در ۵٫۲٫۵: از موسیقی‌های پیش‌نمایش‌ ارائه‌شده در آی‌تیونز و اپل موزیک با هدف سرگرمی یا به هر روش غیرمجاز دیگری نمی‌توان استفاده کرد. اگر پیش‌نمایش موسیقی را از این دو سرویس ارائه می‌دهید، باید پیوندی به موسیقی مرتبط در آی‌تیونز یا اپل موزیک نشان دهید.
مقاله‌ی مرتبط:

  • سیستم عامل macOS Ventura منتشر و تبدیل کردن آیفون به وب کم مک امکان‌پذیر شد
  • اپل iOS 16.1 و iPadOS 16.1 را منتشر کرد

به‌روزرسانی جدید اپ‌استور اپل از قابلیت‌های ارائه‌شده در iOS 16.1 نیز پشتیبانی می‌کند. اوایل امروز، اپل به‌روزرسانی‌های iOS 16.1 ،iPadOS 16.1 ،macOS Ventura ،tvOS 16.1 و watchOS 9.1 را برای عموم کاربران منتشر کرد. جدیدترین نسخه‌ی اکوسیستم نرم‌افزاری اپل ویژگی‌های جدیدی مثل Stage Manager و Live Activities و iCloud Shared Photo Library را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید هم‌اکنون نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل را روی دستگاه‌های سازگار، ازجمله آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو نصب کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا