سرور مجازی
zoomit

یوتیوب با طراحی و ویژگی‌های جدید برای بهبود تجربه کاربر به‌روز می‌شود

براساس گزارش یوتیوب در وبلاگ رسمی‌اش، این برنامه با ظاهری جدید، ویژگی زوم‌کردن روی ویدئوها (pinch-to-zoom)، جستجوی دقیق، حالت محیطی، حالت تاریک و دکمه‌های جدید در اندروید و iOS به‌روز می‌شود.

ویژگی pinch-to-zoom به کاربران این امکان را می‌دهد که روی ویدیوها بزرگنمایی کنند تا جزئیات بیشتری را ببینند. این ویژگی ظاهراً به‌صورت آزمایشی برای کاربران پریمیوم در آگوست ۲۰۲۲ دردسترس بود؛ اما اکنون به تدریج برای تمامی کاربران اندروید و iOS ارائه می‌شود. مورد بعدی، با استفاده از جستجوی دقیق می‌توانید به‌راحتی بخش خاصی را در یک ویدئو پیدا کنید. این ویژگی هم در گوشی‌های هوشمند و هم روی دسکتاپ موجود است. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید نوار جستجو را بکشید یا برای مشاهده ریزعکس‌ها به سمت بالا بکشید تا به قسمت دقیق ویدئو بروید.

طراحی جدید رابط کاربری یوتیوب اکنون یکپارچه‌تر است

تغییرات قبل و بعد در به‌روزرسانی جدید یوتیوب

یوتیوب در به‌روزرسانی جدیدش همچنین حالت محیطی را ارائه کرده که از رنگ پویا استفاده می‌کند و رنگ پس‌زمینه برنامه را با رنگ‌های ویدئویی که در حال پخش آن هستید مطابقت می‌دهد. افزون‌براین، تم تیره حتی تیره‌تر می‌شود و در گوشی‌ها، وب و تلویزیون‌های هوشمند دردسترس خواهد بود. این ویژگی برای افرادی که می‌خواهند ظاهر مشکی AMOLED روی گوشی و تبلت‌های خود داشته باشند، بسیار عالی است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آموزش حذف تبلیغات یوتیوب در موبایل و کامپیوتر

دکمه‌های لایک، اشتراک‌گذاری و دانلود نیز از نظر اندازه کوچک‌تر می‌شوند. دکمه اشتراک (Subscribe) هویت خود را که به رنگ قرمز بود، از دست می‌دهد و یک دکمه سیاه و سفید به شکل کپسول جایگزین آن می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، به‌روزرسانی جدید یوتیوب به تدریج برای کاربران اندروید و iOS منتشر می‌شود و در هفته‌های آینده برای همه دردسترس خواهد بود. برخی از تغییرات ذکر شده در این مقاله نیز به یوتیوب در وب و تلویزیون‌های تایزن OS سامسونگ می‌آیند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا