سرور مجازی
zoomit

جزئیات دوربین ارتقایافته سری Vivo X90 به‌همراه نمونه عکس‌های آن منتشر شد

ویوو و زایس با همکاری یکدیگر درحال توسعه‌ی فناوری دوربین برای گوشی‌های پرچم‌دار سری X90 هستند. این سیستم از چندین بخش تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها وظایف خاصی را برعهده دارند. هدف نهایی سیستم مذکور، ایجاد یک تصویر دیجیتالی است که با آنچه ازطریق چشم انسان مشاهده می‌شود، مطابقت داشته باشد.

به گزارش GSMArena، سیستم‌ دوربین سری X90 ویوو روی دو بخش اصلی یعنی عکاسی پرتره و عکاسی در شب تمرکز دارد که ارائه‌ی آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند درحال‌حاضر دشوار است. برخی از فناوری‌های این سیستم را ویوو توسعه داده است و برخی دیگر با همکاری شریک تجاری آن یعنی زایس ساخته شده‌اند. دوربین این گوشی‌ها از لنزها و پوشش‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند و نسبت سیگنال به نویز حسگر تصویر در آن‌ها بهبود یافته است. علاوه‌براین موتور True Color Restoration مسئولیت تعیین تعادل رنگ سفید را در این سیستم برعهده دارد.

مشخصات دوربین Vivo X90

موتور کیفیت تصویر فوق‌العاده شفاف ویوو با بهره گرفتن از الگوریتم‌های مخصوص، تصاویری با وضوح فوق‌العاده بالا ایجاد می‌کند و از مدل مجازی لنز برای بازیابی ۳۵ درصد از اطلاعاتی که به‌دلیل نقص نوری ازدست رفته‌اند، استفاده می‌کند. حالت چندفریمی نیز برای افزایش کیفیت تصویر و دامنه‌ی دینامیکی دردسترس است که به‌خصوص برای لنز پریسکوپی بسیار مفید واقع خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ویوو ایکس فولد پلاس با پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 و نمایشگر ۱۲۰ هرتز رونمایی شد
  • ویوو X90 پرو پلاس به‌زودی با سنسور اصلی یک اینچی عرضه می‌شود

سیستم دوربین برای ارائه‌ی تصویری که با واقعیت مطابقت داشته باشد، باید محیط موردنظر را درک کند و بنابراین گوشی‌های سری X90 ویوو، میزان روشنایی و دمای رنگ نور محیط را اندازه‌گیری می‌کنند.

(نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی‌های سری X90 ویوو)

سیستم دوربین جدید سری X90 ویوو ازنظر قابلیت‌های عکاسی پرتره به سه‌بخش تقسیم می‌شود. قسمت اول سعی می‌کند صحنه را درک کند و تا ۱۰۳ نقطه از چهره را تشخیص و سوژه را نیز تحت‌نظر قرار می‌دهد. بخش دوم به موضوع عکس می‌پردازند و فیلترهای زیبای مبتنی‌بر یادگیری ماشینی را اعمال می‌کند. درنهایت سومین بخش چندین ویژگی ازجمله تاری، غلظت رنگ، روشنایی و غیره را در پس‌زمینه تنظیم می‌کند.

سیستم اختصاصی دیگری در دوربین سری X90 ویوو وجود دارد که برای عکاسی در نور کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. حداکثر حساسیت دراین سیستم دوبرابر شده است و ISO را به ۱۰۲۴۰۰ می‌رساند. به‌گفته‌ی ویوو، این سیستم به‌قدری خوب عمل می‌کند که می‌توان بدون‌نیاز به سه‌پایه یا نوردهی طولانی با آن از آسمان شب پرستاره عکس بگیرید.

(نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین زوم گوشی‌های سری X90 ویوو)

ویوو می‌گوید حسگر مورداستفاده در سیستم دوربین گوشی‌های سری X90 نسبت به حسگر ISOCELL GNV که در سری X80 استفاده شده است تا ۷۷ درصد دربرابر نور حساسیت بیشتری دارند. این شرکت همچنین با همکاری زایس درحال توسعه‌ی یک لنز پرتره‌ی ۵۰ میلی‌متری جدید هستند.

بسیاری از پردازش‌ها در سیستم دوربین گوشی‌های سری X90 ویوو با موتور شتاب‌دهنده‌ی جدید انجام می‌شود که به‌نظر می‌رسد جانشین ISP V1 باشد. این ویژگی سرعت عملکردهای مرتبط با دید رایانه‌ای را با بهره گرفتن از یادگیری عمیق، افزایش می‌دهد و رویکردهای سنتی پردازش‌گر سیگنال تصویر را با راهکارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی مدرن ترکیب می‌کند.

مشخصات تراشه دوربین Vivo X90

سخت‌افزار پردازشی سفارشی دوربین سری X90 ویوو، برای کار روی ویدئو نیز بهینه‌سازی شده‌ است.این تراشه برای رسیدگی به همه‌ی داده‌های موردنیاز از SRAM داخلی بهره می‌برد که درمقایسه با رم‌هایی که از تراشه‌ی اصلی مجزا هستند، نرخ تأخیر کم‌تری دارد و انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. به‌گفته‌ی ویوو، این تراشه‌ی سفارشی می‌تواند ۱۶٫۳ تریلیون عملیات را درهر ثانیه انجام دهد.

انتظار می‌رود گوشی‌های پرچم‌دار سری X90 ویوو طی ماه‌های آینده رسماً معرفی شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا