سرور مجازی
zoomit

واتساپ پس از قطعی چندساعته در سراسر دنیا، به حالت عادی برگشت

به‌روزرسانی: گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از ساعت‌ها قطعی،‌ دسترسی به واتساپ مجددا امکان‌پذیر شده است.


خبر اصلی: براساس گزارش ورج،‌ واتساپ به‌صورت گسترده از دسترس خارج شده است. مشکلات دسترسی به واتساپ در سراسر دنیا از ساعت حدودا ۱۰:۳۰ صبح به وقت تهران شروع شد و به‌نظر می‌رسد این پیام‌رسان هنوز به حالت عادی برنگشته است.

کاربرانی که در تلاش برای استفاده از واتساپ هستند، در بالای اپلیکیشن عبارت Connecting (در حال اتصال) را می‌بینند. اگر بخواهید ازطریق نسخه‌ی وب به واتساپ دسترسی پیدا کنید، چنین پیامی خواهید دید: مطمئن شوید کامپیوترتان به اینترنتِ فعال دسترسی دارد.

Downdetector که قطعی سرویس‌های آنلاین را پایش می‌کند، تاکنون بیش از ۶۰ هزار گزارش مبنی‌بر قطعی واتساپ دریافت کرده است. بدین ترتیب مشکلی که واتساپ با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند جهانی است.

واتساپ در بیانیه‌ای می‌گوید که از قطعی سرویس آگاه است: «مطلعیم که برخی از مردم برای ارسال پیام با مشکل مواجه هستند و ما در تلاشیم در سریع‌ترین زمان ممکن واتساپ را دراختیار همه قرار دهیم.»

مقاله‌های مرتبط:

  • شنود واتساپ، ادعایی ترسناک؛ پراستفاده‌ترین پیام‌رسان دنیا چقدر امنیت دارد؟
  • مقاومت دربرابر یک کوچ اجباری

این نخستین قطعی بزرگ واتساپ در یک سال اخیر است. پیام‌رسان پراستفاده‌ی متا (فیسبوک سابق) سال گذشته به‌صورت هم‌زمان با اینستاگرام و فیسبوک مسنجر از دسترس خارج شده بود، اما حدودا ۶ ساعت بعد، به حالت عادی برگشت. متا در آن زمان گفت تغییرات پیکربندی عامل قطعی سرویس‌هایش بوده است. در لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله، اینستاگرام و فیسبوک بدون مشکل دردسترس‌اند.

قطعی واتساپ اتفاق نادری است، اما قطعی این پیام‌رسان در کار بسیاری از افراد در سراسر دنیا مشکل ایجاد می‌کند، چون آمار نشان می‌دهد واتساپ پراستفاده‌ترین پیام‌رسان دنیا است. هر ماه بیش از دو میلیارد نفر مشغول استفاده از واتساپ هستند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا