سرور مجازی
zoomit

مصرف انرژی موردنیاز استخراج بیت کوین کمی بیشتر از ۰٫۱ درصد مصرف جهانی برق است

یکی از استدلال‌های اصلی علیه بیت کوین، میزان مصرف انرژی موردنیاز برای استخراج بلوک‌های جدید این رمزارز است. سازمان‌های تنظیم‌کننده همه‌ی تلاش‌ خود را به‌کار گرفته‌اند تا مصرف انرژی بلاک چین‌های مبتنی‌بر مکانیزم اثبات انجام کار (PoW) را محدود کرده و اثرات زیست‌محیطی آن را کاهش دهند. بااین‌حال، جدیدترین یافته‌ها دراین‌رابطه نشان می‌دهد که میزان مصرف انرژی موردنیاز برای استخراج بیت کوین، فقط بخش کوچکی از مصرف جهانی انرژی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش Bitcoinist، شورای استخراج بیت کوین (BMC) مصرف انرژی بیت کوین را فقط ۰٫۱۶ درصد از کل تولید انرژی جهان تخمین می‌زند. این سازمان که ۵۱ شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های ماینینگ جهان را دراختیار دارد، این رقم را در گزارش سه‌ماهه‌ی سوم خود منتشر کرد. به‌هرحال، گزارش مذکور همچنین نشان‌ می‌دهد مصرف انرژی پادشاه رمزارزها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سایر جزئیات گزارش سه‌ماهه‌ی سوم BMC

‌BMC در تاریخ ۱۸ اکتبر، نتایج تجزیه‌وتحلیل و تحقیقات خود را درمورد انرژی مورد استفاده برای اسخراج بیت کوین منتشر کرد. ماینرهای این رمزارز، امکان پردازش تراکنش‌ها را در شبکه‌ی غیرمتمرکز آن فراهم می‌کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ۸۰ درصد از ساکنان السالوادور پذیرش بیت کوین به‌عنوان ارز رایج را اشتباهی تاریخی می‌دانند
  • با همکاری گوگل و کوین‌بیس، خرید خدمات ابری ازطریق رمزارزها امکان‌پذیر می‌شود

مایکل سیلور، مؤسس BMC در ویدئویی توضیح داد که مصرف برق بیت کوین درمقایسه با مصرف برق جهان بسیار کم است. وی بیان کرد که میزان انرژی مصرفی برای استخراج رمزارز شماره یک جهان، فقط ۰٫۱۶ درصد از کل برق مصرفی در سرتاسر جهان است.

طبق تحقیق این سازمان، شبکه‌ی بیت کوین به‌طور سالانه از ۲۶۶ تراوات ساعت برق استفاده می‌کند، درحالی‌که مصرف جهانی برق درهر سال ۱۶۵۳۱۷ تراوات ساعت است. این یعنی میزان مصرف برق شبکه‌ی رمزارز شماره یک جهان، تأثیر بسیار کمی روی گرم‌شدن کره‌ی زمین دارد.

سیلور، مدیرعامل سابق مایکرواستراتژی همچنین اعلام کرد که ۵۹٫۴ درصد انرژی موردنیاز شبکه‌ی بیت کوین از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که این ارز دیجیتال در صنعت بلاک چین مبتنی‌بر PoW، پیشتاز باشد.

انتشار گازهای گلخانه‌ای بیت کوین نزدیک به صفر است

BMC همچنین اعلام کرده است که استخراج بیت کوین فقط ۰٫۱ درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای درجهان نقش داشته است. ماینرهای این رمزارز از مدت‌ها قبل مورد انتقاد فعالان محیط‌زیست بوده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند مصرف بیش‌ازحد انرژی شبکه‌ی بیت کوین، به محیط‌زیست آسیب می‌زند.

صلح‌سبز، یکی از شبکه‌های مستقل جهانی، کمپینی را با شعار «تغییر کد، نه آب‌وهوا» اجرا کرده است. هدف کمپین مذکور این است که شبکه‌ی بیت کوین را به‌سمت روش اثبات سهام سوق دهیم تا با محیط‌زیست سازگار شود. بااین‌حال، حساب رسمی این شبکه، تا زمان نگارش این مقاله فقط ۱۱۰۰ دنبال‌کننده جذب کرده است.

مصرف انرژی BTC نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

گزارش ‌BMC با وجود اشاره به مصرف کم انرژی شبکه‌ی بیت کوین، نسبت به سایر صنایع، بیان می‌کند که این رمزارز نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد انرژی بیشتری مصرف کرده است. علاوه‌براین، راندمان استخراج ارز دیجیتال در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش مصرف شبکه‌ی بیت کوین، نگرانی‌هایی را میان ماینرهای رمزارزها ایجاد کرده است که شاید باعث شود مقامات دولت‌ها، به‌زودی وارد عمل شده و این صنعت را سرکوب کنند. اتحادیه‌ی اروپا در ماه مارس، پیشنهاد غیرقانونی بودن استخراج رمزارزها را رد کرد؛ بااین‌حال، قوانین سخت‌گیرانه‌تر در آینده می‌تواند روی این صنعت تأثیر داشته باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا