سرور مجازی
zoomit

نماینده مجلس: قرار است به روبیکا پهنای باند سه برابری نسبت به استارلینک بدهند

بهروز محبی، نماینده مردم سبزوار، که دو روز قبل با قطعیت از فیلترینگ دائمی دو پلتفرم بین‌المللی اینستاگرام و واتساپ خبر داده و اعلام کرده بود «واتساپ و اینستاگرام قطعاً رفع فیلتر نخواهند شد»، امروز در گفت‌وگو با ایلنا از تلاش‌هایی برای افزایش پهنای باند پلتفرم داخلی روبیکا خبر داده و با اشاره به این که هیچ بستری مطمئن‌تر از روبیکا وجود ندارد از کسب‌وکارها دعوت کرد در این پلتفرم فعالیت کنند.

به گفته محبی، وزارت ارتباطات در تلاش است که اینترنت ADSL را با فیبر نوری تقویت کند و در راستای این هدف بنا است پهنای باند در برنامه روبیکا افزایش پیدا کند. او در این خصوص گفت:

وزارت ارتباطات در تلاش است که اینترنت ADSL را با فیبر نوری تقویت کند. پهنای باند در برنامه روبیکا افزایش پیدا خواهد کرد و من به کسب و کارها توصیه می‌کنم که به روبیکا بروند و به جای مطمئن بیایند. مطمئن‌تر از روبیکا وجود ندارد.

این نماینده مجلس همچنین از افزایش سه برابری پهنای باند روبیکا نسبت به استارلینک و کاهش تعرفه اینترنت برای این پلتفرم خبر داده است: «قرار است که به روبیکا پهنای باند سه برابری نسبت به استارلینک بدهند و قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.» این برنامه‌ها که با هدف تشویق مردم به حضور در پلتفرم‌های داخلی انجام می‌گیرد بنا است روبیکا را به جایگزینی برای اینستاگرام تبدیل کنند تا کسب‌وکارها بتوانند در این بستر به فعالیت خود ادامه دهند. این وعده در حالی از سوی محبی مطرح شده که مشخص نیست بر چه مبنایی پهنای باند یک شبکه اجتماعی با یک سرویس ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای مقایسه شده که بنا است نسبت پهنای باند یکی نسبت به دیگری افزایش پیدا کند؛ چراکه مقایسه پهنای باند روبیکا و استارلینک با دو ماهیت کاملاً متفاوتی که دارند، اساسا منطقی نیست.

البته به گفته وزیر ارتباطات پلتفرم‌های بین‌المللی مانند اینستاگرام و واتساپ هم می‌توانند به فعالیت در ایران ادامه دهند و بدون محدودیت دردسترس کاربران داخل کشور باشند، به شرط این که شرکت نمایندگی در ایران داشته باشند. محبی نیز با تکرار همین اظهار نظر وزیر اظهار کرد:

وزیر گفت محدویت‌ها برداشته شده و فقط در واتساپ و اینستاگرام مشکل داریم. آن دو شرکت هم اگر نمایندگی خود را در ایران دایر کنند، بعد من با وزیر صحبت خواهیم کرد که این دو شرکت به شکل کاملاً باز فعالیت خود را انجام دهند. نماینده این دو شرکت در اینجا حضور داشته باشند تا هرکس خطا و کلاه‌برداری کرد، پاسخگو باشند.

با وجود همین محدودیت‌های فعلی برای واتساپ و اینستاگرام این پلتفرم‌ها نیز مثل همتایانِ از پیش فیلترشده خود، یعنی تلگرام و توییتر، هنوز مورد استفاده کاربران هستند. مسئولان و مقامات کشور از جمله افرادی هستند که با وجود اعمال محدودیت برای پلتفرم‌های مذکور در آن‌ها حضور داشته و فعال هستند. بهروز محبی علت فعالیت در این بسترها با وجود فیلتر بودنشان را خالی نکردن میدان به نفع دشمن دانست و گفت: «این موضوع تناقض دارد و باید حل شود. منِ مسئول اگر در آنجا جواب ندهم، دشمن میدان را کامل دراختیار می‌گیرد. اگر نروم، میدان را کامل واگذار کرده‌ام و دشمن هم در آنجا یکه‌تازی کرده و دروغ می‌نویسد، تقطیع می‌کند و غیره. قطعاً من باید پاسخگو باشم. اما باید به هرحال این پارادوکس و تناقض را حل کنیم.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا