سرور مجازی
فناوری

شکایت برخی کاربران عینک ویژن پرو از سردرد و کبودی چشم

شکایت برخی کاربران عینک ویژن پرو از سردرد و کبودی چشم

ایان بیکرفت، مدیرعامل شرکت مشاوره سیگنال اند سایفر (Signal and Cipher)، این عینک واقعیت ترکیبی ۳۵۰۰ دلاری را عامل درد پایین جمجمه و قسمت کتف و پشتش پس از جلسه‌ای دوساعته دانست. کاربری دیگر پس از استفاده از این ابزار از «کبودی فوق‌العاده چشم‌ها» شکایت کرد.

امیلی اولمن، مسئول بخش رسانه در شرکت رسانه‌ای املاک و مستغلات، هاپسکاچ اینتراکتیو (Hopscotch Interactive)، به وب‌سایت مارکت‌و‌اچ (MarketWatch) گفت: «چند هفته اول نمی‌توانستم زیاد از آن استفاده کنم چون اندازه‌اش مشکل داشت.»

راهنمای اپل برای ویژن پرو از افراد می‌خواهد هنگام استفاده از این عینک واقعیت ترکیبی وقفه‌های زمانی منظم داشته باشند.

در دستورالعمل راهنما آمده است: «در حالی که کم‌کم به استفاده از ویژن پرو عادت می‌کنید، هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یک وقفه داشته باشید، و بعد مدت را بر اساس میزان احساس راحتی‌ تنظیم کنید.»

«در صورت بروز احساس ناخوشی یا ناراحتی، مانند تهوع، سرگیجه، سردرد، بی‌حسی، خستگی چشم، درد چشم، یا تغییر در بینایی مانند تاری دید یا دوبینی، استفاده از این ابزار را بلافاصله متوقف کنید.»

وقتی تیم کوک، رئیس اپل، در سال ۲۰۲۳ از این عینک رونمایی کرد، آن را «آغاز عصری جدید برای رایانش» توصیف کرد، که مقصود این شرکت در واقع رایانش مکانی است.

اما وقتی این محصول در فوریه به بازار عرضه شد و در دسترس عموم قرار گرفت، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه افراد کمتر از دو هفته پس از خرید این عینک‌ها را پس داده‌اند و دلیل را مشکلاتی در زمینه راحتی، سلامت و کاربرد ذکر کرده‌اند.

یک کاربر در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «بی‌صبرانه منتظرم ویژن پرو را پس بدهم، احتمالا حیرت‌انگیزترین ابزار فناوری است که تابه‌حال امتحان کرده‌ام. اما نمی‌توانم با این سردردها بعد از ۱۰ دقیقه استفاده سر کنم.»

«فقط محض اطلاع، قبلا سایر عینک‌های واقعیت مجازی را امتحان کرده‌ام و هرگز دچار هیچ‌گونه سردردی نشده‌ام.»

الکساندر تورنگرا، مدیر حوزه فناوری، در ایکس نوشت: «دو ساعت بعد از باز کردن جعبه و استفاده از ویژن پرو اپل، تصمیم گرفتم دوباره آن را توی جعبه بگذارم و پس بدهم… خیلی باحال است، اما برای من چیز خاصی ندارد تا از آن به اندازه‌ای استفاده کنم که نگه داشتنش را توجیه کند.» 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا