سرور مجازی
zoomit

جدیدترین جزئیات خرید خودرو در بورس

عرضه خودرو در بورس با پذیرش دو خودروی شاهین و وانت کارا وارد فاز عملیاتی می‌شود. «وانت کارا» گروه‌ بهمن نخستین خودرویی است که در هفته جاری – چهارشنبه 28 اردیبهشت – ازطریق بورس به متقاضیان عرضه خواهد شد و به‌زودی باید شاهد عرضه خودروهای بیشتری در بورس کالا باشیم.

خرید خودرو در بورس کالا

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط بورس کالا، «وانت کارا» به‌عنوان یکی از محصولات گروه بهمن‌، نخستین خودرویی است که چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه ازطریق سازوکار بورس کالا به متقاضیان عرضه می‌شود. این اقدام در راستای کاهش ابهامات و حواشی خرید آنلاین خودرو برای مصرف‌کنندگان انجام می‌شود و به اعتقاد کارشناسان با ورود خودرو به بورس، قیمت‌گذاری‌ها در این بازار شفافیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

براساس آخرین اخبار منتشر شده، در گام اول این طرح قرار است دو خودروی شاهین سایپا و کارا گروه خودروسازی بهمن ازطریق بورس عرضه شوند. طبق اعلام گروه سایپا، امسال 20 هزار خودروی شاهین تولید می‌شود که از این تعداد، 16 هزار دستگاه در بورس کالا عرضه خواهد شد.

گروه خودروسازی بهمن نیز تصمیم دارد امسال 15 هزار خودروی کارا تولید کند که طبق اعلام این شرکت، قرار است از این تعداد، 7 هزار و 500 دستگاه، در بورس کالا عرضه شوند. تاریخ عرضه نهایی هر خودرو در بورس کالا در اطلاعیه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

نحوه خرید خودرو در بورس

متقاضیان خرید خودرو در بورس باید ابتدا ازطریق ثبت‌نام در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی به نشانی farabi.ebgo.ir ، فرایند اخذ کد آنلاین در بورس کالا را تکمیل کنند. توجه داشته باشید یکی از الزامات خرید خودرو در بورس کالا، افتتاح حساب وکالتی و واریز بهای تعیین شده(پیش‌پرداخت) به حساب مذکور است. جهت افتتاح حساب وکالتی، معرفی‌نامه‌ای از سوی کارگزاری فارابی به‌طور آنلاین صادر می‌شود که متقاضیان باید با معرفی‌نامه مذکور به‌ یکی از بانک‌های منتخب مراجعه کرده و پس از افتتاح حساب، اطلاعات آن را به کارگزاری فارابی اعلام کنند. همچنین اگر تاکنون در سجام ثبت‌نام نکرده‌اید، ضروری است در این سامانه نیز ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام، نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه خرید خودرو در بورس کالا از سوی کارگزاری فارابی برای متقاضیان پیامک می‌شود و متقاضی خرید خودرو باید در روز عرضه ازطریق ورود به لینک farabi.ebgo.ir نسبت به ثبت‌ سفارش خودروی مورد نظر اقدام کند.

مراحل خرید خودرو در بورس

۱- اخذ کد آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی ازطریق farabi.ebgo.ir

۲- افتتاح حساب‌وکالتی نزد یکی از بانک‌های منتخب و اعلام مشخصات آن به کارگزاری فارابی

۳- واریز قیمت پایه به حساب وکالتی یک روز قبل از ثبت سفارش

۴- ثبت درخواست خرید در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی ازطریق سامانه ebgo کارگزاری فارابی

(روز عرضه)

۵- تعیین نمایندگی جهت دریافت خودرو در سامانه ebgo کارگزاری فارابی

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره یا راهنمایی می‌توانید ازطریق شماره 02121561130 با کارشناسان بورس کالای کارگزاری فارابی در تماس باشید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا