سرور مجازی
zoomit

سامسونگ پلتفرم معاملات رمزارز خود را احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کند

طبق گزارش‌ها، سامسونگ درحال‌کار روی راه‌اندازی پلتفرم مبادلات رمزارز است و قصد دارد آن را اوایل سال آینده رونمایی کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این برند تنها شرکت کره‌ای نیست که چنین هدفی را دنبال می‌کند؛ زیرا پیش از این چند شرکت دیگر در این کشور درحال ایجاد بسترهای لازم برای تأسیس پلتفرم‌های معاملات رمزارز خود هستند.

به گزارش SamMobile، فشار جدید به بازار ارزهای دیجیتال شرکت‌های داخلی کره‌ی جنوبی، تا حد زیادی ناشی از موضع رئیس‌جمهور این کشور یعنی یون سوک یول درقبال این حوزه و تجارت دارایی‌های مجازی است. وی برخلاف رئیس‌جمهور سابق کره، طرفدار رمزارزها است و برنامه‌هایی برای تشویق سرمایه‌گذاران داخلی روی این بازار طراحی کرده است.

باوجوداین ، سازمان تنظیم‌کننده‌ی مالی کره‌ی جنوبی (FIU) قوانین جدیدی را برای پلتفرم‌های فعال در حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال وضع کرد و بیش از ۶۰ شرکت داخلی نتوانستند این مقررات را رعایت کنند که در ماه سپتامبر منجر به تعطیلی آن‌ها شد. به‌نظر می‌رسد از بین‌رفتن این شرکت‌ها، خلاء مهمی در بخش معاملات رمزارز در کره‌ی جنوبی ایجاد کرده است و چندین شرکت سرمایه‌گذاری ازجمله واحد ارواق بهادار سامسونگ (Samsung Securites)، اکنون به‌دنبال پرکردن این شکاف هستند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری رمزارز را به گلکسی اضافه کرد
  • سامسونگ والت؛ ابزاری برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال و اطلاعات شخصی

سال گذشته پس از سقوط ده‌ها شرکت فعال درحوزه‌ی رمزارز در کره‌ی جنوبی، چهار صرافی مهم این کشور ازجمله Coinone، Bihumb، Upbit و Korbit همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. Samsung Securites که یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری پیشرو در کره‌ی جنوبی محسوب می‌شود ظاهراً تصمیم دارد به این رقابت بپیوندد و پلتفرم معاملاتی رمزارزی خود را اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی کند.

بااین‌حال، نکته‌ی مهم این است که واحد سرمایه‌گذاری سامسونگ Securites از قبل ایده‌ی ایجاد یک پلتفرم تجارت رمزارز را مطرح کرده بود، اما طبق گزارش‌ها، نتوانست استعدادهای لازم را برای تحقق اهداف خود به‌دست آورد. اولین تلاش این شرکت برای ورود به حوزه‌ی رمزارزها در سال گذشته متوقف شد؛ زیرا نتوانست تیم موردنظرش را برای انجام این کار تشکیل دهد.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ اکنون قصد دارد دوباره به حوزه‌ی رمزارزها برگردد و مطالعات جدیدی درمورد نحوه‌ی نفوذ به تجارت توکن‌های امنیتی مبتنی‌بر بلاک چین انجام خواهد داد. البته فقط زمان می‌تواند نشان دهد که آیا غول فناوری کره‌ای تا سال ۲۰۲۳ در این‌زمینه به اهداف خود خواهد رسید یا خیر. سامسونگ درحال‌حاضر کیف پول بلاک چین را برای دستگاه‌های سری گلکسی خود ارائه کرده است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌، دارایی‌های دیجیتال خود را به‌طور ایمن نگه‌داری کنند. البته هنوز مشخص نیست آیا این شرکت پلتفرم معاملات رمزارز خود را در کیف پول دیجیتال کنونی ارائه‌ خواهد داد یا آن را به‌عنوان سرویسی مجزا راه‌اندازی خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا