سرور مجازی
فضای مجازی

صدور مجوز تردد کامیون های حامل بتن آماده در روز/ ترافیک تهران سنگین تر می شود؟

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد شکرچی زاده در مراسم رونمایی از تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده، اظهار کرد: 17 درصد جمعیت کشور در تهران ساکن هستند، این در حالی است که مساحت تهران معادل یک درصد کشور است.

وی ادامه داد:این تمرکز جمعیتی در تهران علاوه بر اهمیت ارتقای کیفیت بتن در خصوص مقابله با لرزه خیزی مهم است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل مرکز تحقیقات با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران برای ارتقای کیفیت بتن امکان تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده در سطح شهر تهران فراهم کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: 81 کیلومتر سطح شهر تهران روی پهنه گسل اصلی زلزله است، گفت: از این رو بخش اصلی ساختمان های شهر با خطر زلزله مواجه هستند. بهسازی و مقاوم سازی ساختمان ها در دستور وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قرار دارد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: تاکنون سه شرکت تولید بتن آماده مجوز تردد روزانه بنکرهای بتن را دریافت کرده اند.

وی درباره دلایل تلاش برای تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده، افزود:به دلیل سرمای شب کیفیت بتن کاهش می یابد و برای حفظ تازگی آن، آب به بتن اضافه شده و کیفیت بتن کاهش می یابد. بنابراین باید این مخصوص در زمان تولید به پروژه منتقل شود.

وی یادآور شد: شهرهای بزرگ دنیا اجازه تردد بنکرهای بتن داده می شود از سوی دیگر مردم نباید در ترافیک بماند. از این رو کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران با امکان تردد روزانه کامیون‌های حامل بتن آماده در ساعات به خصوصی از روز موافقت کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا