سرور مجازی
فضای مجازی

گران ترین خودروهای مرسدس که در مزایده فروخته شده‌اند

در طول دهه‌های گذشته شاهد قیمت‌های نجومی خودرو‌های مرسدس و خریدهای عجیب و غریبی که انجام شده، بوده‌ایم، این خریدها هم به دلیل برند معروف مرسدس و هم در اختیار داشتن خودرویی قدیمی و عتیقه، اتفاق افتاده است.

در ادامه، چند مورد از مهم‌ترین خرید‌های خودرو‌های مرسدس در حراجی، به نقل از سایت ۲۴ae آورده شده است.

 

مرسدس بنز ۳۰۰ SLR Uhlenhaut Coupe ۱۹۵۵

/

گران‌ترین خودرویی که تا به حال در حراجی فروخته شده، مرسدس بنز ۳۰۰ SLR Uhlenhaut کوپه مدل ۱۹۵۵ است که در ۵ می ۲۰۲۲ در ساتبی با قیمت نجومی ۱۴۲ میلیون دلار به حراج گذاشته شد.

این خودرو توسط یک کلکسیونر که ترجیح داد ناشناس بماند خریداری شد و این شرکت پول را در یک برنامه بورسیه جهانی غیردولتی برای جوانان علاقه‌مند به تحصیل در علوم محیطی قرار داده است.

مرسدس بنز W۱۹۶، ۱۹۵۴

/

این خودرو در سال ۲۰۱۳ در حراجی گودو به قیمت حدود ۳۰ میلیون دلار فروخته شد و فقط یک خودروی مسابقه‌ای معمولی نبود، زیرا خوان مانوئل فانجیو در سال ۱۹۵۴ در چهار مسابقه فرمول ۱ برنده شد و برای اولین بار از سال ۱۹۳۹ بازگشت قدرتمندی را برای خودرو‌های مرسدس در فرمول یک رقم زد. –

Benz ۵۴۰K Special Roadster ۱۹۳۶

/

این خودرو که بسیار نادر هم بود حدود ۱۲ میلیون دلار فروخته شد.  زیرا تنها ۴۰۰ دستگاه از آن تولید شد. این خودرو یکی از بزرگترین خودرو‌های مرسدس بنز قبل از جنگ جهانی دوم و یک شاهکار دست ساز در نظر گرفته می‌شود. حداکثر سرعت آن به لطف موتور ۱۸۰ اسب بخاری ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. همچنین دارای گیربکس چهار سرعته نیمه اتوماتیک، فضای داخلی چرمی سفارشی، در‌های بالا و شیشه جلویی مناسب برای سفر‌های طولانی در بزرگراه است.

مرسدس بنز ۵۴۰K رودستر ویژه ۱۹۳۷

/

این خودرو در ساتبیز به قیمت ۹.۹ میلیون دلار فروخته شد و تاریخچه قابل توجهی دارد، زیرا توسط رجینالد سینکلر، وارث ثروت Corning Glass خریداری و به ایالات متحده ارسال شد. سینکلر در طول دو جنگ جهانی ماجراجویی‌های خاص خود را داشت و از استفاده از وسایل نقلیه غیرمعمول زیادی لذت می‌برد که مهمترین آن‌ها مرسدس بنز ۵۴۰K Special Roadster مدل ۱۹۳۷ بود.

مرسدس بنز ۶۸۰ S Torpedo مدل ۱۹۲۸

/

این خودرو در سال ۲۰۱۳ با قیمتی ارزان نسبت به خودرو‌های قبلی فروخته شد، زیرا قیمت آن در حراج ساتبی به ۲۵/۸ میلیون دلار رسید. این خودرو یک عتیقه است که توسط بنز طراحی شده است.

در آن زمان، این خودرو به لطف یک کاربراتور دوقلو و دو سوپرشارژر و طراحی عالی که موتور را در عقب قرار می‌داد، از قدرت قابل توجه ۱۸۰ اسب بخار برخوردار بود. این خودروی افسانه‌ای توسط سازنده خودرو، ژاک ساچک، یک مهاجر اوکراینی که به یکی از بزرگترین طراحان خودرو‌های قبل از جنگ تبدیل شد، طراحی شده است، که از چرم مارمولک در داخل آسیای جنوب شرقی استفاده کرده است.

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا