سرور مجازی
فضای مجازی

سفر به فضا با بلیت ۲۰۰هزار دلاری

شرکت مادریدی هالو اسپیس (Halo Space) در حال برنامه‌ریزی پرواز‌های تجاری فضایی با انتشار صفر کربن است. این شرکت قصد دارد مسافران را با یک کپسول مدور شیک که به یک بالن متصل شده به فضا برساند.

به گزارش سایت دیلی‌میل،این کپسول در هر سفر قادر به جابه‌جایی هشت مسافر به علاوه یک خلبان است و پنجره‌های پانورامای آن امکان دید ۳۶۰ درجه زمین را در ارتفاع ۲۵ مایلی (۴۰ کیلومتری) فراهم می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که اولین پرواز آزمایشی خود با نمونه اولیه این کپسول فضایی را در ماه دسامبر در هند انجام خواهد داد.

آلبرتو کاستریو (Alberto Castrillo)، افسر ارشد فناوری هالو اسپیس می‌گوید: هدف ما پرتاب موفقیت‌آمیز کپسول فضایی برای رسیدن به ارتفاع ۳۵ کیلومتری و فرود و بازیابی آن است.

در این فرآیند، ما الگوریتم‌های شبیه‌سازی پرواز را تأیید می‌کنیم، ارتباط بین کپسول و مرکز کنترل پرواز را آزمایش می‌کنیم، و همچنین هزاران نقطه داده را از حسگر‌های نصب شده روی کپسول جمع‌آوری می‌کنیم.

هالو اسپیس ادعا می‌کند که کپسول‌های این شرکت بدون انتشار گاز دی‌اکسید کربن به فضا می‌روند و سازگارترین گزینه با محیط زیست برای انجام سفر‌های تجاری فضایی هستند. پس از تکمیل آزمایشات موفقیت آمیز، این شرکت پرواز‌های تجاری خود را در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد و در ادامه نیز قصد دارد پایگاه‌های فضایی خود را در چهار قاره تاسیس کند.

از سال ۲۰۲۹، در مجموع ۴۰۰ سفر تجاری با ۳۰۰۰ مسافر در سال با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو برای هر بلیط انجام خواهد شد.

این شرکت ادعا می‌کند که مشتریان می‌توانند انحنای زمین را به مدت چهار تا شش ساعت تماشا کنند.

کارلوس میرا (Carlos Mira)، مدیر عامل و موسس شرکت هالو اسپیس می‌گوید: در ۱۲ ماه گذشته ما با بهترین و با تجربه‌ترین شرکت‌ها در صنعت هوافضا برای استفاده از فناوری‌های اثبات شده و ایمن موجود کار کرده‌ایم.

نمونه اولیه هالو اسپیس در هفته سوم دسامبر در تاسیسات بالن موسسه تحقیقات بنیادی تاتا واقع در حیدرآباد هند به پرواز در خواهد آمد.

نمونه اولیه تا ارتفاع کمی بیش از ۲۰ مایل (۳۵ کیلومتر) در استراتوسفر (لایه دوم جو زمین) سفر خواهد کرد و برای تقریباً شش ساعت در آن جا خواهد ماند.

دومین پرواز آزمایشی این کپسول فضایی در حال حاضر برای پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در اسپانیا برنامه‌ریزی شده است. تصاویر مفهومی این شرکت طرح‌هایی را نشان می‌دهد که بسیار شبیه به نمونه‌های شرکت اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) مستقر در فلوریدا است

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا