سرور مجازی
فضای مجازی

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل تغییر کرد/ تجارت دو کشور رو به افزایش

– اخبار اقتصادی –

طاهریان دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: سومین دوره انتخابات اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل با برگزاری مجمع عمومی سالانه این اتاق در روز شنبه 13 شهریور در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با حضور و مشارکت 92 درصد از اعضای این اتاق برگزار شد و اعضا جدید هییت مدیره انتخاب شدند.

وی افزود: بر این اساس 7 نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره، دو نفر به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره، و دونفر بازرس هییت مدیره شدند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل ادامه داد: با انجام انتخابات هییت مدیره، سید فخرالدین عامریان به عنوان رئیس هیئت مدیره، مسلم ناصری و حسین عباس زاده به عنوان نواب رئیس ،بهزاد درخور به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های هیئت مدیره این دوره حضور افراد از همه طیف از قبیل صادر کنندگان، تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی در ترکیب هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه آمریکای لاتین، یکی از چشم اندازها و اهداف هیئت مدیره این دوره تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران برزیل و تاسیس دفتر نمایندگی در برزیل برای حضور و مشارکت حداکثری بازرگانان و تسهیل در امر تجارت بین دو کشور و افزایش صادرات کالاها و محصولات به برزیل است.

طاهریان گفت: در جهت گسترش ارتباطات و مراجعات صاحبان صنایع و بازرگانان ایرانی و برزیلی در زمینه های تجارت، صنعت، خدمات کشاورزی و معادن و سایر امور و همچنین ایجاد زمینه های لازم برای سرمایه‌گذاری صنعتی، بازرگانی و معدنی کشاورزی برای این دوره از اتاق مشترک برنامه ریزی شده است.

وی گفت: تبادل هیئت‌ها اقتصادی بین دو کشور از جمله اهداف و وظایف اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

طاهریان اظهار داشت: کمیسیون های پیشنهادی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل عبارت است از توسعه صادرات غیر نفتی، انرژی صنایع و معدن، صنایع غذایی و مواد کشاورزی، دارو تجهیزات پرشکی و مواد بیولوژیک میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و فرهنگ هنر و احتملا گیاهان داروئی و طب سنتی است.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: روابط دو کشور رو به گسترش است و با توجه به مزیت های ما و نیاز های برزیل میتوان صادرات به این کشور را افزایش داد.

عمده کالاهای صادراتی برزیل به ایران کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و نهاده های دامی نظیر کجاله سویا، ذرت و جو است؛ برزیل با توجه به شرایط آب و هوایی خود از بزرگ ترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در دنیا است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا