سرور مجازی
zoomit

تماشا کنید: تبدیل آی‌مک ۶۰۰ دلاری به جایگزینی برای Studio Display گران‌قیمت

نمایشگر Studio Display اپل با برچسب قیمتی ۱۶۰۰ دلاری برای متخصصان خلاقی گزینه‌ای ایدئال است که برای دستیابی به رنگ‌های دقیق حاضرند چنین هزینه‌ای بپردازند. بسیاری از افراد استدلال می‌کنند که مانیتورهای دیگری که شرکت‌های مختلف تولید کرده‌اند، گزینه‌های بهتری برای خرید محسوب می‌شوند. دراین‌میان، یوتیوبری نشان داده است که چگونه با صرف هزینه‌ای کمتر از نصف قیمت Studio Display می‌توان این نمایشگر را ساخت.

به‌نوشته‌ی Wccftech، لوک میانی یک iMac 5K ۲۰۱۴ را با قیمت ۶۰۰ دلار خرید و از آن برای ساخت Studio Display استفاده کرد. درحال‌حاضر، هشت سال از عمر این آی‌مک گذشته است و اگرچه مشخصات فنی آن مناسب به‌نظر می‌رسد، در مقایسه‌با رقبای فعلی حرف زیادی برای گفتن ندارد. این دستگاه از تراشه چهارهسته‌ای نسل چهارم Core i7 اینتل و ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR3 و پردازنده‌ی گرافیکی چهارگیگابایتی AMD Radeon R9 M295X بهره می‌برد. جالب این است که این دستگاه همچنان می‌تواند آخرین به‌روزرسانی macOS Catalina را اجرا کند.

متأسفانه iMac 5K ۲۰۱۴ از فیوژن درایور بهره می‌برد که سرعت کمی دارد. این درایور هارددیسکی مکانیکی است که نامی فانتزی دارد و عملکرد دستگاه را محدود می‌کند. iFixit راهنمای جامعی درباره‌ی روش کالبدشکافی iMac 5K ارائه کرده است که لوک میانی نیز از این راهنما برای دسترسی به قطعات داخلی استفاده کرده است. او سپس مجبور شد درایور LED تهیه کند تا بتواند ازطریق کابل به وضوح 5K دست یابد. خوشبختانه او شخصی را پیدا کرد که دقیقاً همان چیزی را می‌فروخت که به‌دنبالش بود.

تماشا در آپارات

پس از اینکه هر قطعه در جای خود قرار گرفت و سیگنال نمایشگر دریافت شد، نوبت به وب‌کم می‌رسد. ازآن‌‌جاکه دوربین تعبیه‌شده روی iMac 5K از کابلی بهره می‌برد که با اجزای دیگری مثل میکروفون و حسگر نور محیط و نشانگر LED ترکیب شده است، لوک میانی نتوانست از آن استفاده کند. بدین‌ترتیب، او از یک دوربین کوچک USB که در پروژه‌های رزبری‌پای استفاده می‌شود، به‌عنوان وب‌کم Studio Display خود بهره گرفت.

مقاله‌های مرتبط:

  • آمریکایی‌ها ازاین‌پس می‌توانند آیفون‌های اپل را در خانه تعمیر کنند
  • اپل با هدف پاسخ به تقاضای افزایش‌یافته برای سری آیفون ۱۳ پرو، حجم تولید آن را افزایش می‌دهد

نمایشگر Studio Display ساخت لوک میانی در‌مقایسه‌با مدل واقعی این محصول حاشیه‌های بیشتری دارد و از گستره‌ی رنگی P3 پشتیبانی نمی‌کند. این یوتیوبر اشاره می‌کند اگر پشتیبانی از P3 برای شما اهمیت دارد، باید از iMac 5K ۲۰۱۵ یا مدل‌های جدیدتر استفاده کنید. او می‌گوید اگر کاربران می‌خواهند بهترین تجربه را از تماشای محتوا روی این نمایشگر به‌دست آورند، مدل ۲۰۱۷ آی‌مک بسیار مناسب است.

Studio Display ساخت لوک میانی از مدل واقعی این مانیتور کنتراست کمتری دارد و نور زمینه‌ی آن نیز زیاد است. بااین‌حال، اگر کاربر معمولی هستید و دقت رنگ برای شما اهمیت زیادی ندارد، خرید iMac 5K 2014 برای ساخت این پروژه تصمیم درستی است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا