سرور مجازی
ماهواره و فضا

ناسا احتمال برخورد سیارکی با زمین در سال ۲۱۸۲ را بررسی می‌کند

ناسا احتمال برخورد سیارکی با زمین در سال ۲۱۸۲ را بررسی می‌کند

سیارک بننو سیارکی نزدیک به زمین است که تقریباً هر شش سال یک بار از کنار این سیاره عبور می کند. کارشناسان از سپتامبر ۱۹۹۹، زمانی که این سیارک کشف شد، آن را رصد می‌کنند.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از ایندیپندنت، به گفته دانشمندان، بننو این شانس را دارد که از آنچه که آن را «چاله کلید گرانشی» می‌خوانند عبور کند. این چاله می‌تواند سیارک بننو را در سال ۲۱۸۲ در مسیر برخورد قراردهد

یک مقاله جدید از تیم علمی OSIRIS-REx پیش‌بینی می‌کند که ۰.۰۳۷% (۱ در ۲۷۰۰) احتمال دارد که بننو با زمین برخورد کند.

این امر تا حد زیادی به پرواز دیگری بستگی دارد. در سال ۲۱۳۵، بننو به اندازه کافی به زمین نزدیک خواهد شد که کشش گرانشی سیاره ما بتواند آن را به روشی تحت تأثیر قرار دهد تا آن را در مسیری بگذارد که در ۲۴سپتامبر ۲۱۸۲ به زمین برخورد کند.

عرض سیارک بننو به حدود ۵۰۰ متر می‌رسد. سیارکی به این اندازه می‌تواند منطقه‌ای به وسعت تگزاس را تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال، بننو هنوز بسیار کوچک‌تر از سیارکی است که دایناسورها را در ۶۶ میلیون سال پیش از بین برد، که گفته می‌شود بیش از نه کیلومتر عرض داشته است.

در حالی که بسیار کوچکتر است، IFLS.com  می‌گوید ضربه ناشی از برخورد سیارک بننو به زمین ۱۲۰۰مگاتن انرژی آزاد می‌کند که ۲۴ برابر قدرتمندتر از هر سلاح هسته‌ای ساخته دست بشر است.

دیوید فارنوکیا، سرپرست این مطالعه از مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین، گفت: «ما قبلا هرگز مسیر یک سیارک را با این دقت مدل‌سازی نکرده بودیم.»

فارنوکیا افزود:«داده‌های OSIRIS-REx اطلاعات بسیار دقیق‌تری به ما می‌دهند، ما می‌توانیم محدودیت‌های مدل‌هایمان را آزمایش و مسیر آینده  بننو را تا سال ۲۱۳۵ با درجه بالایی از قطعیت محاسبه کنیم.»

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا