سرور مجازی
فضای مجازی

آسیب اینستاگرام به اعتماد افراد

به گزارش  سایت دیلی‌میل، محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به اعتماد به نفس افراد آسیب جدی وارد می‌کند.

این شبکه اجتماعی اغلب به دلیل ایجاد ایده‌آل‌های غیرواقعی بدن مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ داده‌های مطالعه جدید نشان می‌دهد که عزیزان ما بیشتر از افراد مشهور در این ماجرا مقصر هستند.

حضور و پیگیری افراد متعدد منجر به آن شده تا برخی با به نمایش گذاشتن ظاهر خود، به سلامت روان عده کثیری آسیب بزنند و براساس داده‌های منتشر شده، تعامل در رسانه‌های اجتماعی با “رضایت ظاهری” کمتر مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند، درگیر شدن با پست‌های دوستان و خانواده بیشتر از درگیر شدن با محتوای پست شده توسط افراد مشهور و افراد تاثیرگذار است.

داده‌های به دست آمده از این پژوهش حاکی از آن است، درگیر شدن با پست‌های دوستان و خانواده بیش از دو برابر مضرتر از تماشاس محتوای پست شده توسط افراد مشهور است.

پروفسور ویرن سوامی، نویسنده این مطالعه در دانشگاه آنگلیا راسکین گفت: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متمرکز بر تصویر، فرصت‌های نامحدودی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا مقایسه‌های منفی انجام دهند و ایده‌آل‌های ظاهری را درونی کنند.

وی یادآور شد: مطالعه ما نشان داد که تعامل با رسانه‌های اجتماعی رضایت ظاهری را بدون توجه به اینکه چه کسی محتوا را ارسال می‌کند، کاهش می‌دهد.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا