سرور مجازی
zoomit

رهبر تیم طراحی اپل پس از سه سال از این شرکت جدا می‌شود

بلومبرگ به نقل از افرادی آگاه که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود می‌نویسد ایوانز هنکی، رهبر تیم طراحی سخت‌افزار اپل، سه سال پس از فعالیت در این سِمَت قرار است از شرکت کوپرتینویی جدا شود. اتفاقی که از نگاه بلومبرگ «حفره‌ای قابل‌توجه» در تیم مدیریت شرکتی اعمال می‌کند که به تولید محصولاتی با طراحی ظاهری جذاب معروف است.

هنکی در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان قائم‌مقام طراحی صنعتی انتخاب شد تا جایگزین جانی آیو شود. آیو تا پیش از جدایی از اپل به مدت دو دهه رئیس تیم طراحی بود و به‌همین دلیل یکی از معروف‌ترین مدیران سابق اپل به‌حساب می‌آید. هنکی پیش از تبدیل شدن به رهبر طراحی سخت‌افزار چندین سال در اپل کار می‌کرد و گزارش کارش را به جانی آیو می‌داد. از سال ۲۰۱۹ تاکنون، هنکی گزارش‌هایش را برای جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیات اپل، ارسال می‌کند.

گفته می‌شود جدایی ایوانز هنکی از اپل در جلسه‌ای در هفته‌ی اخیر اطلاع‌رسانی شده است. هنکی به همکارانش در اپل گفته که قرار است به مدت ۶ ماه دیگر به فعالیتش در این شرکت ادامه دهد. هنکی در حال حاضر روی کارهای ده‌ها طراح صنعتی نظارت می‌کند. براساس ادعای منابع آگاه،‌ اپل هنوز جایگزینی برای ایوانز هنکی انتخاب نکرده است.

جدایی قریب‌الوقوع هنکی اتفاق مهمی محسوب می‌شود. این نخستین بار از زمان بازگشت استیو جابز به اپل (در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی) تاکنون است که این شرکت به‌طور موقت رهبری برای تیم طراحی ندارد. استیو جابز به هنگام بازگشت به اپل، جانی آیو را برای رهبری تیم طراحی انتخاب کرد. ریچارد هورث، یکی از مهم‌ترین طراحان فعال در تیم آیو و همچنین هنکی، برای مدت‌زمان کوتاهی در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ رهبر تیم طراحی صنعتی بود و به جانی آیو گزارش می‌داد.

مقاله‌های مرتبط:

  • خاطره‌انگیزترین اتفاقات تاریخ اپل
  • جانی آیو و اپل رسماً به توافق دوطرفه خود خاتمه دادند

از آیپدهای باریک و آلومینیومی و مک بوک پروهای جعبه‌مانند تا آیفون‌های تمام‌صفحه، اپل سال‌ها است از طراحی جذاب به‌عنوان عاملی برای جذب مشتری استفاده می‌کند. حفره‌ی ایجادشده بر اثر جدایی هنکی از اپل ممکن است روی برنامه‌های آینده‌ی این شرکت برای طراحی محصول اثر منفی بگذارد و این سؤال را مطرح کند که محصولات بعدی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حال حاضر دنیا چه ظاهری خواهند داشت.

افراد آگاه در گفت‌و‌گو با بلومبرگ اعلام کرده‌اند الن دای، رهبر تیم طراحی نرم‌افزار و رابط کاربری، همچنان به فعالیتش در اپل ادامه و گزارش کارش را برای جف ویلیامز ارسال می‌کند. دای نیز در سال ۲۰۱۹ پس از جدایی جانی آیو از اپل، با ارتقای مقام مواجه شد. بلومبرگ می‌گوید گری بوچر، یکی از طراحان ارشد سابق در تیم الن دای که اکنون در شرکت Airbnb‏ کار می‌کند، به‌زودی به اپل بازخواهد گشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا