سرور مجازی
zoomit

آیفون ۱۴ پرو در بنچمارک گرافیکی بیس‌مارک کنسول استیم دک را شکست داد

بیس‌مارک ادعا می‌کند جدیدترین نرم‌افزار بنچمارک گرافیکی‌اش یعنی GPUScore: Sacred Path نخستین ابزاری است که مقایسه‌ی پلتفرم‌های مختلف را با یکدیگر امکان‌پذیر می‌‌کند. به‌لطف این ابزار، کاربران و کسب‌و‌کارها می‌توانند مستقیماً قدرت پردازشی سیستم‌های ویندوزی را با دستگاه‌های اندرویدی، گوشی‌های آیفون و… مقایسه کنند.

به‌طور معمول بنچمارک‌ها برای ارائه‌ی نتایج منصفانه، دستگاه‌هایی را مقایسه می‌کنند که از یک نوع باشند. کاربران نتایج بنچمارک را در دیتابیس‌هایی مثل گیک‌بنچ آپلود می‌کنند و بقیه‌ی کاربران می‌توانند نتایج را ببینند و مقایسه‌شان کنند. توسعه‌دهندگان از بنچمارک‌ها برای بهینه‌سازی بهره می‌گیرند.

دو بنچمارک اصلی بیس‌مارک که یکی از آن‌ها مخصوص کامپیوترهای شخصی و دیگری مخصوص گوشی‌های هوشمند است، مثل سایر بنچمارک‌ها عمل می‌کنند. بااین‌حال Sacred Path پردازش‌های مشابهی را روی سیستم‌های مبتنی‌بر ویندوز (۱۰ و ۱۱)، مک او اس (مانتری و نسخه‌های جدیدتر)، اندروید (۱۱ و نسخه‌های جدیدتر)، آی او اس (۱۵ و نسخه‌های جدیدتر)، اوبونتو (۲۰٫۰۴ و نسخه‌های جدیدتر) و لینوکس فلت‌پک اجرا می‌کند.

صدها بنچمارک عمومی Sacred Path که کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند هم‌اکنون در Powerboard 4.0 قابل دسترس‌اند. مطابق انتظار، کامپیوترهای پرقدرت با گرافیک‌های رده‌بالایی مثل RTX 3090 تمامی جایگاه‌های برتر را از آنِ خود کرده‌اند، بااین‌حال در بخش‌های میانی جدول اوضاع جالب می‌شود.

به گزارش تک‌اسپات، میانگین امتیاز آیپد پرو نسل پنجم و پردازنده‌ی جدید اپل در کنار کامپیوترهایی دیده می‌شود که به کارت‌‌های گرافیکی میان‌رده‌ی قدیمی نظیر GTX 960 و GTX 1050 مجهزند. آزمون‌های انجام‌شده توسط رسانه‌ی تامز هاردور به نتیجه‌ای شگفت‌آور ختم شد، جایی که آیفون ۱۴ پرو توانست با امتیاز ۱٬۸۳۷ کنسول دستی استیم دک را (با امتیاز ۱٬۸۲۸) شکست دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل
  • آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی شدند؛ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ارتباط ماهواره‌ای و خداحافظی با ناچ

آزمون‌های این چنینی از لحاظ معتبر بودن هم‌سطح بنچمارک‌های حرفه‌ای CPU و GPU نیستند. مقایسه‌ی سیستم‌هایی کاملاً متفاوت، کاری منطقی نیست. این سیستم‌ها نه‌تنها از لحاظ معماری سخت‌افزاری با هم فرق دارند بلکه API گرافیکی و نرم‌افزار اجراشده روی آن‌ها نیز دارای محدودیت‌های متفاوتی است. بسته به نوع بهینه‌سازی از سوی توسعه‌دهنده، یک بازیِ به‌خصوص ممکن است روی دو پلتفرم مختلف به شیوه‌ی متفاوتی اجرا شود.

بنجمارک Sacred Path دارای حالت‌های مختلفی است تا بتوان آزمون را در شرایط متفاوت اجرا کرد. کاربران می‌توانند بنچمارک رسمی را با وضوح 1440p، وضوح صفحه‌نمایش هر سیستم یا با سیستم سایه‌زنی VRR اجرا کنند. بنچمارک‌های غیررسمی سفارشی به کاربران امکان می‌دهند انواع تنظیمات را تغییر دهند.

نسخه‌ی رایگان Sacred Path نتایج را به‌صورت خودکار در Powerboard 4.0 آپلود می‌کند، اما نسخه‌ی سازمانی جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد و سازمان‌ها را قادر می‌سازد که نتایج را در حالت خصوصی نگه دارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا