سرور مجازی
اقتصادی

طالبان با قراضه خودروساز می‌شود!

طالبان با قراضه خودروساز می‌شود!

زمستان سال گذشته، طالبان با انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از ساخت یک خودروی سوپراسپرت با نام مادا 9 به دست یک جوان افغانستانی خبر داد. این جوان که نامش محمدرضا احمدی است، گویا تحصیلات عالی را در ایران گذرانده و با همکاری یک تیم 30 نفره از مهندسان افغان، توانست نسخه اولیه مادا 9 را طراحی کند. 

مادا 9 در مرکز نوآوری آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان در طول پنج سال و توسط شرکت انتاپ توسعه پیدا کرده است.

مشخصات فنی

گویا این جوان افغانستان برای ساخت مادا 9 از اجزای مختلف خودروهای دیگر استفاده کرده‌اند. بر همین اساس پیشرانه استفاده‌شده روی «Super Car» افغانستان، همان پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر تویوتا کرولا بوده که قادر به تولید قدرتی معادل 130 اسب‌بخار است. قدرت تولیدی از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این مشخصات فنی برای یک خودرو در قامت سوپراسپرت، چیزی شبیه به یک شوخی است. چراکه این پیشرانه تقریباً از رده خارج شده و استفاده از آن در خودروهای لوکس و جدید چندان با توسعه صنعتی هم‌خوانی ندارد. بنابراین احتمال می‌رود که اگر شرکت entop (انتاپ) تصمیم به تولید انبوه خودرو بگیرد، یک پیرانه قوی‌تر جای پیشرانه فعلی را بگیرد.

طراحی ظاهری خودروی افغانستان

تنها تصاویر رسمی که از مادا 9 در اختیار داریم، مربوط به مراسم رونمایی آن در یک روز برفی است. این خودروی دو درب، از یک ظاهر خشن و کشیده در جلو و عقب بهره می‌برد که به کمک چراغ‌های LED جلو و عقب، ظاهر آن بیش از پیش خشن و اسپرت شده است.

مادا 9 از بغل

متأسفانه اطلاعات دقیقی از طراحی داخلی خودرو در اختیار نبوده و امکان بررسی داخل کابین را نداریم.

محمدرضا احمدی، طراح و تولید کننده سوپرکار مادا، هدف از تولید نسخه اولیه این خودرو را جلب توجه سرمایه‌داران و جذب سرمایه برای تولید نسخه بهتر این خودرو اعلام می‌کند و درصورت موفقیت، احتمال می‌رود که از مشخصات فنی بالاتری برخوردار باشد.

پشت مادا 9

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا