سرور مجازی
رمز ارز

نابودی ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه، نتیجه سنگ‌اندازی جلوی پای ماینرها!

نابودی ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه، نتیجه سنگ‌اندازی جلوی پای ماینرها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز گذشته و در نشست خبری فعالان صنعت رمزارز ایران، اعلام شد که به دلیل محقق نشدن وعده‌ها و بخش‌هایی از مصوبات هیئت وزیران و رویکرد دولت، صنعت ماینینگ روبه نابودی است و با خطر فرار سرمایه مواجه شده است.
در همین راستا، امید علوی، رئیس هیئت مدیره انجمن بلاکچین، بیان داشت که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، رمزارز حاصله از استخراج باید در موضوع واردات استفاده شود… با این حال، سازوکار و زیرساختی برای این کار وجود ندارد. به همین دلیل، امکان فروش این دارایی‌ها وجود ندارد. از طرف دیگر، ماینرها برق با نرخ بالایی برای استخراج این دارایی‌ها استفاده کرده‌اند، به این امید که مشمول معافیت‌های مالیاتی شوند. اما به دلیل نبود زیرساخت ورود این دارایی‌ها به اقتصاد کشور، این امکان وجود ندارد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

به گفته مسیح علوی، مدیر ارشد ویراماینر، «ما شاهد کوچ دوم ماینرها هستیم. کوچ اول در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اتفاق افتاد و ماینرهایی که رویکرد دولت را به جای تسهیل‌گری، سنگ‌اندازی دیدند، تصمیم‌گرفتند دستگاه‌های خود را به خارج از کشور منتقل کنند. از مقاصد این سرمایه‌ها می‌توان به روسیه و ازبکستان اشاره کرد و همین‌طور چین… اما در حال حاضر، کوچ دوم ماینرها به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس است. عمان، امارات و قطر در این بین، بیشترین جذب را انجام می‌دهند.»
بر اساس بیانیه فعالان حوزه استخراج، برآورد می‌شود که حدود ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این حوزه در خطر نابودی قرار گرفته که با توجه به تکنولوژی محور بودن حوزه استخراج رمزدارایی، عدم توجه به این حوزه می‌تواند ضررها و پشیمانی‌هایی را برای کشور به همراه بیاورد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا