سرور مجازی
zoomit

ایلان ماسک احتمالاً ۷۵ درصد از کارمندان توییتر را اخراج می‌کند

در حال حاضر ۷٬۵۰۰ نفر مشغول کار در توییتر هستند و آن‌طور که واشینگتن پست می‌نویسد احتمالاً ۷۵ درصد از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک اخراج خواهند شد. ایلان ماسک که مشغول نهایی کردن کارهای تصاحب توییتر است به سرمایه‌گذاران بعدی این شبکه‌ی اجتماعی گفته که برای کاهش هزینه‌ها قصد دارد تعداد قابل توجهی از نیروهای فعلی را از سِمت‌شان برکنار کند.

براساس گزارش ورج، قاضی دادگاه دلاور تا روز ۶ آبان به ایلان ماسک فرصت داده است تا قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را ببندد. توییتر چند روز پیش دسترسی به پنل جوایز سهام را برای کارکنانش غیرممکن کرد و تحلیلگران می‌گویند این یکی از نشانه‌های مهم برای بسته شدن قرارداد در روزهای آینده است. افرادی آگاه به واشینگتن پست گفته‌اند قرارداد ایلان ماسک و توییتر بدون مشکل در حال پیش‌روی است.

تعدیل نیرو در توییتر اتفاقی اجتناب‌ناپذیر بود. قبل از پیشنهاد ماسک برای تصاحب توییتر، مدیران این شبکه‌ی اجتماعی گفتند که تقریباً یک‌چهارم از نیروی کار را اخراج می‌کنند تا ۸۰۰ میلیون دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

یکی از مدیران پیشین توییتر به واشینگتن پست گفته تعدیل نیروی ایلان ماسک که در ابعاد گسترده‌تری انجام می‌گیرد «غیرقابل‌تصور» است. او می‌گوید احتمالاً اخراج ۷۵ درصد نیروی کار امنیت توییتر را پایین می‌آورد و کاربران سریعاً متوجه این موضوع خواهند شد.

همچنین گفته می‌شود ایلان ماسک به‌دنبال پیاده‌سازی سیستم «رتبه‌بندی دسته‌ای» در محیط کار توییتر است تا تعداد کارکنان را کاهش دهد. این رویکرد در سال ۲۰۱۳ از سیستم کاری مایکروسافت حذف شد چون آمار نشان می‌داد که باعث شده است فرهنگی نامناسب در محیط کار حکم‌فرما شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • برنامه ایلان ماسک برای اداره توییتر، «بی‌برنامگی» است
  • ایکس، اپلیکیشنِ همه‌چیز؛ ایلان ماسک توییتر را به نمونه آمریکایی وی چت تبدیل می‌کند؟

ماسک روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانس مالی تسلا گفت:«به‌وضوح زیاد از حد برای خرید توییتر پول پرداخت می‌کند» اما همچنان پتانسیل زیادی در این شبکه‌ی اجتماعی می‌بیند. یکی از اعضای شرکت‌هایی که در قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک و توییتر دخیل است به رسانه‌ی بیزنس اینسایدر گفته: «صادقانه بگویم، همه‌ی ما در تلاشیم خودمان را از‌ آن بیرون بکشیم.»

واشینگتن پست می‌نویسد برنامه‌ی ایلان ماسک این است که درآمدهای توییتر را در عرض سه سال دو برابر کند. ماسک هنوز به‌طور دقیق توضیح نداده است که چگونه چنین کاری انجام می‌دهد، اما پیش‌تر گفته است که توییتر باید بیش از پیش بر سیستم اشتراکی تمرکز کند. او حتی گفته که ممکن است کاربران برای دسترسی به تیک آبی ملزم‌به پرداخت پول شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا