سرور مجازی
zoomit

نرم افزار ویرایش ویدیو DaVinci Resolve به آیپدها می‌آید

اپل در ویدیوی تبلیغاتی جدید آیپد نشان داد که تبلت‌هایش قرار است به DaVinci Resolve مجهز شوند و آن‌طور که اپل اینسایدر می‌نویسد، توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن ضمن تأیید انتشار برای آیپد، فهرست قابلیت‌هایی را که تا پیش از پایان امسال دردسترس قرار می‌گیرند اعلام کرده است.

گرند پتی، مدیرعامل شرکت Blackmagic Design، در بیانیه‌ای می‌گوید نسخه‌ی آیپد DaVinci Resolve «انقلابی برای فرآیندهای پسا تولید» است و مشتریان می‌توانند به ابزارهایی «در حد هالیوود» برای ویرایش ویدیوها دسترسی پیدا کنند. DaVinci Resolve در مک و ویندوز و لینوکس رقیبی برای Final Cut Pro و Adobe Premiere محسوب می‌شود. اپلیکیشن اصلی DaVinci Resolve رایگان است، اما یک‌سری محدودیت‌ها دارد.

افراد حرفه‌ای که به‌دنبال بهترین قابلیت‌های ویرایش ویدیو هستند به اپلیکیشن مجزایی به نام DaVinci Resolve Studio دسترسی دارند. توسعه‌دهنده‌ی DaVinci Resolve می‌گوید این نسخه‌ی ویژه برای کاربران آیپد نیز منتشر می‌شود. کاربران می‌توانند ازطریق پرداخت مبلغی مشخص، اپلیکیشن خود را از DaVinci Resolve به DaVinci Resolve Studio ارتقا دهند.

شرکت Blackmagic Design می‌گوید تهیه‌ی نسخه‌ی پریمیوم DaVinci Resolve مشروط به پرداخت ۹۵ دلار خواهد بود. نسخه‌ی پریمیوم دسکتاپی DaVinci Resolve هم‌اکنون ۲۹۵ دلار قیمت دارد. DaVinci Resolve برای تمامی آیپدها منتشر می‌شود، اما به‌طور ویژه برای آیپد پرو M2 بهینه شده است. این اپلیکیشن برای اجرا شدن روی آیپد به iPadOS 16 نیاز دارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • آیپد پرو 2022 اپل با پردازنده M2 و پشتیبانی از Wi-Fi 6E رونمایی شد
  • آیپد نسل 10 با طراحی جدید، تراشه قدرتمند A14 Bionic و چهار رنگ زیبا رونمایی شد

DaVinci Resolve در آیپد از همکاری روی پروژه‌های مختلف ازطریق سرویس Blackmagic Cloud پشتیبانی می‌کند و توانایی پشتیبانی از فایل‌های DaVinci Resolve 18 را نیز دارد. این نرم‌افزار توانایی اجرای کلیپ ازطریق حافظه‌ی ذخیره‌سازی و گالری آیپد و همچنین آی‌کلاد را خواهد داشت و از H.264 و H.265 و ProRes و Blackmagic RAW پشتیبانی خواهد کرد. DaVinci Resolve همچنین با اپل پنسل، مجیک ترک‌پد، مجیک کیبورد و اسمارت کیبورد فولیوی اپل سازگاری دارد. فعلاً معلوم نیست کدام قابلیت‌ها به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند.

اگر نسخه‌ی آیپد DaVinci Resolve از تمامی قابلیت‌های نسخه‌ی دسکتاپ پشتیبانی کند به اولین اپلیکیشن ویرایش ویدیوی حرفه‌ای تبدیل می‌شود که قابلیت‌های کاملی دردسترس کاربران آیپد قرار می‌دهد. ادوبی پیش‌تر نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی پریمیر را با نام Adobe Premiere Rush برای آیپد منتشر کرده است. آیپد همچنین به‌صورت پیش‌فرض نسخه‌ای از iMovie را دارد. Final Cut Pro فعلاً برای آیپد منتشر نشده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا