سرور مجازی
zoomit

ادعای نگران‌کننده دادستان کل تگزاس: گوگل اطلاعات بیومتریک کاربران را از تصاویر شخصی استخراج می‌کند

براساس گزارش بلومبرگ، ایالت تگزاس آمریکا مدعی شده که گوگل بدون رضایت کاربران و به شیوه‌ای غیرقانونی داده‌های بیومتریک کاربران را جمع‌آوری می‌کند و به همین دلیل از غول صنعت جست‌و‌جو شکایت کرده است. این نخستین باری نیست که ایالت تگزاس پرونده‌هایی با محوریت حریم خصوصی علیه بزرگان صنعت فناوری باز می‌کند.

کن پکستون، دادستان کل ایالت تگزاس، در بیانیه‌ای می‌گوید گوگل میلیون‌ها شناسه‌ی بیومتریک ازجمله صدانگاشته و جزئيات چهره‌ی ساکنان تگزاس را ازطریق سرویس‌هایی مثل Google Photos و Google Assistant جمع‌آوری کرده است. پکستون می‌گوید: «گردآوری غیرمسئولانه‌ی اطلاعات شخصی تگزاسی‌ها توسط گوگل شامل اطلاعات بسیار حساسی نظیر شناسه‌‌های بیومتریک، قابل‌تحمل نیست.»

ایالت تگزاس در شکوائیه‌‌ای که علیه گوگل مطرح کرده به‌طور مشخص قابلیت «گروه‌بندی تصاویر» را در اپلیکیشن Google Photos هدف قرار داده است. این اپلیکیشن چهره‌ی افرادی را که در تصاویر حضور دارند تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند و براساس افراد، سراغ گروه‌بندی تصاویر می‌رود. این قابلیت باعث می‌شود که بتوان تصاویر فردی به‌خصوص را در گالری گوشی پیدا کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • گوگل به‌دلیل ردیابی غیرقانونی گوشی‌های اندروید ۸۵ میلیون‌دلار جریمه پرداخت می‌کند
  • شکایت شرکت‌های آلمانی از گوگل به‌دلیل مسدودکردن کوکی‌های شخص ثالث

دادستان کل تگزاس استدلال می‌کند که قابلیت گروه‌بندی تصاویر به گوگل امکان می‌دهد اطلاعات بیومتریک تمامی افرادی را که در هر تصویر حضور دارند ثبت و ذخیره کند، از جمله اطلاعات کاربر اصلی Google Photos و همچنین اطلاعات فردی که کاربر اپلیکیشن نیست ولی در عکس حضور دارد.

تگزاس یکی از معدود ایالت‌های آمریکا است که قوانینی سرسختانه درباره‌ی داده‌های بیومتریک دارد و به‌طور واضح می‌گوید ثبت شناسه‌های بیومتریک برای مقاصد تجاری بدون رضایت شخص، ممنوع است. افراد یا شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند ممکن است با جریمه‌ی حداکثر ۲۵٬۰۰۰ دلار به ازای هر بار نقض قانون مواجه شوند.

دادستان کل تگزاس افزون‌بر مجازات‌های مدنی، به‌دنبال صدور حکمی است تا گوگل مجبور شود جمع‌آوری داده‌های بیومتریک را متوقف کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا