سرور مجازی
اقتصادی

قیمت واقعی سکه چه عددی است؟/ سکه کانال عوض کرد

قیمت واقعی سکه چه عددی است؟/ سکه کانال عوض کرد

تغییر مسیر سکه و طلا در هفته ای که گذشت/ کاهش ۱.۵ میلیون تومانی حباب سکه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نادر بذرافشان-رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت، در مجموع شاهد ۱۸ دلار افزایش هر اونس طلا در بازارهای جهانی بودیم که در حال حاضر ۲۳۴۷ دلار هر اونس جهانی طلا قیمت دارد. از سوی دیگر بازار داخل نیز با نوسان نرخ ارز همراه بود و شاهد یک تا پنج درصد نوسان نرخ ارز در داخل بودیم.

وی به ایسنا افزود: در مجموع یک هفته اخیر، بازار داخل نیز تحت تاثیر نوسان چشمگیر بازار جهانی قرار گرفت و روندی صعودی برای قیمت طلا رقم زد؛ از سوی دیگر اما سبب شد که قیمت سکه (محاسبه میزان طلای سکه) به قیمت واقعی نزدیک‌تر و حباب آن کمی تخلیه شود. در مجموع این هفته حباب سکه یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

این مقام صنفی اعلام کرد: هر مثقال طلای ۱۷ عیار با ۲۱۸ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۱۵ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۱ هزار تومان افزایش بها در پایان هفته به سه میلیون و ۶۸۲ هزار تومان به ازای هر گرم رسید و مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

به گفته بذرافشان، برخلاف روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا که تحت تاثیر نوسان افزایشی قیمت طلا در بازارهای جهانی بود، روند قیمت‌ها در بازار سکه داخل، روندی نزولی بود. بگونه‌ای که هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات هفته، ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه و ربع سکه هریک در مجموع یک هفته اخیر با یک میلیون تومان کاهش بها روبرو شده و در پایان هفته به ترتیب ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان (ربع سکه) قیمت داشتند سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۸۰۰ هزار تومان کاهش در پایان هفته به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: همانطور که اشاره شد، حباب سکه با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته در محدوده‌ هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا