سرور مجازی
فضای مجازی

تصویر کمّی از تاثیر انسان بر سیاره خاکی در پایگاه داده جهانی

 پایگاه اخبار علمی سای تک، اگر در شهر بزرگی باشید، احتمالاً خریدن یک همبرگر ارزان از یک رستوران نزدیک بسیار آسان است. اما چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که گوشت آن همبرگر ارزان قیمت می‌تواند روایت بزرگی را در مورد چگونگی شکل‌دهی انسان به این سیاره به تصویر بکشد.

 

از زمینی که برای پرورش گاو و تولید گوشت استفاده می‌شود، تا آبی که برای تغذیه آن گاوها مصرف می‌شود، تا سوختی که برای انتقال گوشت دام به سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و پیشرفت های انسانی که ما را قادر می‌سازد به راحتی یک همبرگر بخریم، سوار هواپیما شویم، تلفن را شارژ کنیم و در بسیاری از فعالیت هایی که تجربیات روزمره ما را تشکیل می دهند، شرکت کنیم، زیست کره را تغییر داده است.

 

اکنون، محققان موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) یک پایگاه داده حاوی داده های جهانی در مورد چگونگی تأثیر انسان بر زمین ایجاد کرده اند.

 

پایگاه داده تأثیرات انسانی به نحوی طراحی شده است که برای دانشمندان، سیاست‌گذاران و شهروندان عادی قابل دسترسی باشد و اطلاعاتی از تولید جهانی پلاستیک (۴۰۰ میلیارد کیلوگرم در سال)، تعداد گاوهای روی زمین (حدود ۱.۶ میلیارد راس)، تا میانگین افزایش سالانه سطح دریا (تقریباً ۳.۴ میلی متر در سال) ارایه می کند. این داده ها در پنج دسته اصلی شامل آب، انرژی، گیاهان و جانوران، چرخه های جوی و بیوژئوشیمیایی و زمین هستند که ۲۰ زیرمجموعه دارند. پایگاه داده وقتی در دسترس قرار گیرد، شامل سری‌های زمانی است تا به توضیح چگونگی تغییر این اعداد در طول سال‌ها کمک کند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا