سرور مجازی
zoomit

ایلان ماسک: توییتر پژمرده شده ولی پتانسیل شگفت‌انگیزی برای پیشرفت دارد

ایلان ماسک در جریان برگزاری جلسه‌ی توجیهی گزارش مالی تسلا افزون‌بر اشاره به برنامه‌ی بازپرداخت سهام و حتی پیش‌بینی هیجان‌انگیز درباره‌ی آینده‌ی این خودروساز بزرگ آمریکایی، سخنانی درباره‌ی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر نیز مطرح کرد. ماسک معتقد است که زیاد از حد برای تصاحب توییتر پول می‌دهد، اما همچنان پتانسیل زیادی در این شبکه‌ی اجتماعی می‌بیند.

ایلان ماسک چند ماه قبل به‌یک‌باره ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را تصاحب و مدتی بعد اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی را به‌طور کامل می‌خرد. زمان زیادی نگذشته بود که ایلان ماسک از تصمیم خود برگشت، ولی در پی شکایت توییتر در دادگاه ایالت دلاور، در نهایت اعلام کرد که تمایل دارد توییتر را با همان مبلغ اولیه یعنی ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم، تصاحب کند.

به گزارش تک‌اسپات، ایلان ماسک در کنفرانس مالی جدید تسلا گفت: «من و بقیه‌ی سرمایه‌گذاران زیاد از حد برای تصاحب توییتر پول می‌دهیم، بااین‌حال از نگاه من پتانسیل بلندمدت توییتر به مراتب بیشتر از ارزش فعلی‌اش است.»

گزارش‌هایی تأییدنشده می‌‌گویند ماسک و توییتر در آستانه‌ی توافقی جدید با مبلغ ۵۰ دلار به ازای هر سهم بوده‌اند، اما توییتر در قبال تخفیف خواستار یک‌سری مزایای اضافه شده و وکلای ماسک با این درخواست موافقت نکرده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ادعای جنجالی توییتر: مقامات فدرال آمریکا تحقیق روی ایلان ماسک را شروع کرده‌اند
  • ایلان ماسک باردیگر تغییر موضع داد: توییتر را با مبلغ اولیه می‌خرم

ایلان ماسک از زمان اعلام عقب‌نشینی از قرارداد تصاحب توییتر بارها گفته این شبکه‌ی اجتماعی تعداد قابل توجهی حساب اسپم و بات دارد. توییتر می‌گوید پنج درصد از کاربران فعال ماهانه‌اش را بات‌ها تشکیل می‌دهند، اما ایلان ماسک پیش‌تر گفته سهم بات‌ها از کل کاربران توییتر بسیار بیشتر است. البته گفته می‌شود ایلان ماسک دو مؤسسه برای نظارت بر تعداد بات‌های توییتر استخدام کرده و کارشناسان این مؤسسه‌ها مهر تأیید بر ادعاهای توییتر زده‌اند.

ایلان ماسک می‌گوید: «درباره‌ی شرایطی که با توییتر دارم هیجان‌زده‌ام چون محصول آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسم. به‌نظرم توییتر سال‌ها است که پژمرده شده، ولی پتانسیل شگفت‌انگیزی دارد.»

ایلان ماسک پس از اعلام بازگشت به قرارداد توییتر، از قاضی دادگاه درخواست کرد که برگزاری جلسه‌ی استماع را به تأخیر بیندازد. این جلسه قرار بود ۲۵ مهر برگزار شود، اما برگزاری آن تا ششم آبان به تعویق افتاده است. اگر ایلان ماسک تا آن تاریخ توییتر را تصاحب نکند، دادگاه مجدداً زمان برگزاری جلسه‌ی استماع را اعلام خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا