سرور مجازی
zoomit

سامسونگ سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی HPX را برای گوشی‌های چینی معرفی کرد

براساس گزارش سم‌موبایل، سامسونگ حسگر تصویر جدیدی با وضوح ۲۰۰ مگاپیکسلی در قالب حسگرهای خانواده‌ی ایزوسل معرفی کرده است. حسگر جدید که ISOCELL HPX نام دارد قابلیت‌هایی مثل فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، HDR دوگانه، اسمارت ایزو و فوکوس خودکار Super QPD ارائه می‌دهد و مبتنی‌بر فناوری Tetra 2 برای ترکیب پیکسل‌های مجاور است.

سامسونگ می‌گوید حسگر HPX بسته به شرایط نوری محیط با اتکا بر فناوری ترکیب پیکسل، ثبت تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی و حتی ۱۲٫۵ مگاپیکسلی را امکان‌پذیر می‌کند. ترکیب پیکسل‌ها باعث می‌شود نور بیشتری به حسگر برسد و هرچه نور ورودی افزایش یابد، کیفیت نهایی تصویر بهبود پیدا می‌کند. اکثر حسگرهایی که امروزه در دوربین گوشی‌ها استفاده می‌شوند، مبتنی‌بر فناوری ترکیب پیکسل هستند.

شایعه‌های ضدونقیض می‌گویند که سامسونگ در گلکسی S23 اولترا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. بعید است که این گوشی مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید HPX باشد، چون ظاهراً سامسونگ HPX را به‌صورت انحصاری برای بازار چین رونمایی کرده است.

حسگرهای تصویر سامسونگ توسط یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت کره‌ای به نام System LSI ساخته می‌شود و این زیرمجموعه مشتریان سرشناسی در چین دارد. به‌نظر می‌رسد HPX به‌طور ویژه برای این مشتریان تولید شده است. ممکن است هرگز شاهد استفاده از حسگر HPX در گلکسی‌هایی که روانه‌ی بازارهای بین‌المللی می‌شوند نباشیم.

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ قدرت حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی‌اش را با چاپ نمونه عکس آن روی بیلبوردی غول‌پیکر به‌نمایش گذاشت
  • سامسونگ از ISOCELL HP3 دومین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد

به‌نظر می‌رسد سامسونگ در حسگر ISOCELL HPX بیشتر روی تعداد پیکسل‌ها متمرکز شده و تصمیم گرفته حسگری نسبتاً کوچک تولید کند. این حسگر دارای پیکسل‌هایی به ابعاد تنها ۰٫۵۶ میکرون است. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های HPX این است که حسگر موردبحث ۲۰ درصد ابعاد کوچک‌تری نسبت‌به سایر حسگرهای ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد.

حسگر HPX سامسونگ در محیط‌هایی که نورپردازی مطلوبی داشته باشند می‌تواند به وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل دست یابد، اما وقتی شرایط محیط در حالت ایدئال نباشد، پیکسل‌های مجاور را ترکیب و آن‌ها را به ابرپیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرونی تبدیل می‌کند تا تصویری ۵۰ مگاپیکسلی ثبت شود. در محیط‌های بسیار کم‌نور، ابرپیکسل ۲٫۲۴ میکرونی ایجاد می‌شود تا وضوح تصویر نهایی به ۱۲٫۵ مگاپیکسل برسد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا