سرور مجازی
فضای مجازی

ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای فقط شامل 2 برند معروف نیست/ لزوم تسهیل واردات تجهیزات برای توسعه تولید داخل

– اخبار اقتصادی –

علیرضا محمدی دانیالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت واردات کالاهای ساخته شده لوازم خانگی کره جنوبی بسیار ارزشمند است، گفت: این موضوع نشان از آن دارد که تولیدکنندگان داخلی باید تا حد توان به تکنولوژی روز مجهز و نیاز بازار را با ارائه محصولات باکیفیت تامین کنند.

وی با اعلام اینکه البته ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای فقط مشمول دو برند کره ای سامسونگ و ال جی نبوده و شامل سایر کالاهای لوازم خانگی کره ای است، افزود: برای حمایت از تولیدکننده داخلی باید سیاست یکپارچه ای را نسبت به برندها اتخاذ کرد تا نتیجه مثبتی بوجود آید.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه باید برای قاچاق محصولات لوازم خانگی که امروز یک چالش جدی به شمار می آید فکر اساسی صورت گیرد، تصریح کرد: امروز 40 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار کالاهای قاچاق است که این موضوع خود یک تنش جدی برای تولیدکنندگان داخل است.

وی با اعلام اینکه بارها از وزیر سابق درخواست کرده ایم فکری به حال کالاهای قاچاق موجود در بازار لوازم خانگی کنند، افزود: سالانه 2.5 میلیارد کالای لوازم خانگی قاچاق وارد کشور می شود . آنها هیچ گونه عوارض و هزینه هایی پرداخت نمی کنند از آن طرف تولیدکننده داخلی باید به زحمت مواد اولیه خود را تولید و راهی بازار کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه صحبت های خود با تاکید براینکه امروز تولیدکننده داخلی گرفتار تحریم ها و عوارض سنگین هستند، گفت: ریسک های بسیار بالا سرمایه گذاری را در این صنعت دچار چالش کرده است از دولت می خواهیم برای رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی تسهیلات لازم را در رفع موانع برای واردات قالب و ماشین آلات فراهم کنند. ما اگر بخواهیم تولید باکیفیتی داشته باشیم باید ابزار و قالب‌های به روز خریداری کنیم اما برای واردات با قوانین سخت گیرانه ای روبرو هستیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا