سرور مجازی
zoomit

باوجود افزایش سوددهی تسلا در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲، درآمد کلی این شرکت کاهش یافت

با افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، تورم در هزینه‌ی مواد خام، ادامه‌ی کمبود قطعات و تقویت دلار، تسلا در سه‌ماهه سوم سال جاری با کاهش درآمد مواجه شد. این شرکت در بازه‌ی زمانی مورداشاره به درآمد ۲۱٫۴۵ میلیارد دلاری دست یافت که از ۲۱٫۹۶ میلیارد دلار پیش‌بینی‌ شده، کم‌تر بود. این خودروساز همچنین موفق شد رکوردهای تولید جدیدی در همه‌ی کارخانه‌های خود ثبت کند. طبق گزارش‌ها، تولید سه‌ماهه‌ی سوم این شرکت ۳۶۵۹۲۳ دستگاه خودرو بوده که ۳۴۳۸۳۰ دستگاه را به مشتریان تحویل داده است.

درآمد تسلا از فروش خودرو در سه‌ماهه‌ی گذشته به ۱۸٫۶۹ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. این نتایج مالی به شرکت مذکور کمک کرده است تا بخشی از کاهش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم خود را جبران کند. CNBC گزارش می‌دهد که ارزش سهام تسلا از زمان انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم، بیش‌از ۱۷ درصد کاهش یافته است. علاوه‌براین در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ اندری کارپاتی، مدیر واحد هوش مصنوعی تسلا پس از نیم‌دهه فعالیت، این شرکت را ترک کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جریان ارتباط با سرمایه‌گذاران گفت، با وجود ضررهای اخیر، سود تسلا درسال گذشته دوبرابر شده و به ۳٫۲۹ میلیارد دلار رسیده است و به‌نظر می‌رسد که پایان سال نیز، نتایج مالی خوبی داشته باشد. ماسک همچنین اعلام کرده است که تسلا تقاضای بسیار خوبی برای سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ دریافت کرده است و انتظار دارد همه‌‌ی خودروهای تولیدشده را به‌فروش برساند.

ماسک همچنین توضیحاتی درمورد زمان دردسترس قرار گرفتن نسخه‌ی بتای سیستم رانندگی کاملاً خودکار (Full Self-Driving) تسلا ارائه داد. او طی جلسه با سرمایه‌گذاران گفت:

انتظار داریم تا پایان سال جاری، نرم‌افزار رانندگی کاملاً خودکار را برای همه‌ی افرادی که آن را سفارش داده‌اند، منتشر کنیم. خودروهای تسلا پس از دریافت این به‌روزرسانی می‌توانند شما را به‌طور کاملاً خودکار از خانه‌ به محل کار، خانه‌ی دوستان یا مغازه‌ی موردنظرتان ببرد.

البته ما نمی‌گوییم که این نرم‌افزار به‌طور کامل آماده شده است و کسی نباید پشت فرمان خودرو باشد. این به‌روزرسانی به شما کمک می‌کند تقریباً بدون نیاز به کنترل خودرو، به مقصد موردنظر بروید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • وعده بزرگ ایلان ماسک: در آینده ارزش بازار تسلا از اپل پیشی می‌گیرد
  • ایلان ماسک: وانت سایبرتراک تسلا می‌تواند از رودخانه و دریاچه عبور کند

هدف تسلا این است طی چندسال آینده میزان فروش خود را درهرسال ۵۰ درصد افزایش دهد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۳۶ هزار خودرو به مشتریان تحویل داد و درسال ۲۰۲۲ نیز تاکنون ۹۰۸۵۷۳ خودرو را به خریداران خود تحویل داده است. علاوه‌براین انتظار می‌رود این شرکت ۴۹۰ هزار خودرو را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری به‌دست مشتریان برساند. این خودروساز همچنین متعهد شده است که تحویل کامیون برقی Semi را از ماه دسامبر آغاز کند. ماسک اعلام کرده است کارخانه‌‌های تسلا با سرعت کامل کار می‌کنند.

این تحولات درحالی اتفاق می‌افتد که معامله‌ی ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر به مرحله‌ای رسیده است که دادگاه می‌تواند از مدیرعامل تسلا درخواست کند بخشی از سهام خود از شرکت خودروسازی را بفروشد تا بتواند منابع مالی موردنیاز برای خرید این شبکه‌ی اجتماعی را تأمین کند. ماسک در این‌مورد گفت:

من درمورد وضعیت توییتر هیجان‌زده هستم، زیرا بدیهی است که این شبکه‌ی اجتماعی را به‌خوبی می‌شناسم و از پتانسیل بالای آن اطلاع دارم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا