سرور مجازی
فضای مجازی

مریخ نورد استقامت از دریاچه افسون‌شده دیدن می‌کند

مریخ نورد استقامت ناسا در حال بازگشت به سمت رخنمونی (ساختار زمین شناختی) از سنگ‌های رسوبی است که برای اولین بار در آوریل از آن بازدید کرد.

به گزارش سایت اسپیس؛ مریخ نورد استقامت در حال بررسی دهانه Jezero بوده و خود را برای بازگشت به دریاچه افسون شده مریخ آماده می‌کند.

طبق تحقیقات دانشمندان، این رخنمون با گذشت زمان و جامد شدن گل و لای و ماسه در دهانه جرزو به لایه‌های نازکی از سنگ مریخ تبدیل شده است. مهندسان استقامت معتقدند که بازگشت به این رخنمون می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌های فضاپیما برای جمع‌آوری سنگ‌هایی که حاوی بقایای هر گونه حیات میکروبی باستانی هستند باشد.

انتظار می‌رود که استقامت در اوایل سپتامبر به صخره‌های بادبزنی شکل که کاتمای آلاسکا نام گذاری شده، بازگردد. تا آن زمان، مهندسان م امیدوار هستند که بررسی‌های خود را برای اطمینان از پاک بودن سیستم نمونه برداری استقامت به پایان برساند.

براساس گزارش‌ها، دانشمندان تا اوایل دهه ۲۰۳۰ باید منتظر بمانند تا سنگ‌ها و نمونه‌های بررسی استقامت توسط توسط کمپین بازگشت نمونه مریخ ناسا-ESA به زمین تحویل داده شوند.

مریخ نورد استقامت

در همین حال، اخیراً نمونه برداری از مریخ نیز یک مشکل را ایجاد کرده و تیم می‌خواهد قبل از شروع سفر خود به دریاچه Enchanted وضعیت را بررسی کند. مریخ نورد استقامت در هفته‌های اخیر چهار مجموعه نمونه جمع آوری کرده اما آخرین فعالیت هسته‌ای در ۳ آگوست منجر به کشف زباله‌هایی در سیستم نمونه‌برداری شد که پرسنل مأموریت نگران بودند که در عملیات‌های آینده تداخل داشته باشد.

استیون لی معاون مدیر پروژه  در یک پست وبلاگی ناسا نوشت: قبل از شروع حرکت مریخ نورد به سمت دریاچه ، ما به تلاش‌ها برای ارزیابی دو قطعه کوچک ریسمان مانند از بقایای جسم خارجی (FOD) که در یکی از هسته‌های استقامت شناسایی شده‌اند، ادامه خواهیم داد. هفته گذشته او گفت که مهندسان  فعالیت‌های تشخیصی را انجام و به مریخ‌نورد دستور دادند که برای کمک به ارزیابی وضعیت، اجزا را حرکت دهد، بچرخاند یا ارتعاش کند و مطمئن است که نمونه‌برداری بدون مشکل ادامه می‌یابد.

هشت نمونه اول جمع‌آوری‌شده توسط Perseverance از سنگ‌هایی که از طریق فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده‌اند، گرفته شده‌اند، در حالی که آخرین دسته همه از سنگ‌های رسوبی گرفته شده‌اند.  روند رسوبی جدید با جمع آوری مواد از دریاچه Enchanted ادامه خواهد یافت.


بیشتر بخوانید

  • مریخ نورد استقامت نهمین نمونه سنگ سیاره سرخ را جمع آوری کرد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا