سرور مجازی
zoomit

مشکلات کارخانه آیفون‌سیتی احتمالاً درآمد اپل را هشت میلیارد دلار کاهش می‌دهد

شرکت سرمایه‌گذاری پایپر سندلر (Piper Sandler) انتظار دارد که اپل و فاکسکان در ماه جاری میلادی تولید آیفون ۱۴ پرو را افزایش دهند، اما احتمالاً تعداد دستگاه‌های تولیدشده تا پایان سال میلادی ۹ میلیون واحد کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه خواهد بود.

براساس نوشته‌ی اپل اینسایدر، دولت چین قرنطینه‌های مربوط به کارخانه‌ی بزرگ فاکسکان در ژنگژو را که به آیفون‌سیتی یا شهر آیفون معروف است به پایان رسانده، اما این کارخانه‌ی عظیم همچنان نتوانسته است تولید را به سطحِ پیش‌بینی‌شده برساند.

پایپر سندلر در یادداشتی به سرمایه‌گذاران گفته است با وجود مشکلات چند وقت اخیر، «معتقد است که اپل همچنان برندی قدرتمند» محسوب می‌شود. این شرکت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی خود از درآمد اپل در فصل جاری میلادی را به‌میزان هشت میلیارد دلار کاهش داده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • شورش در آیفون‌سیتی؛ تولید آیفون‌های پرو تا پایان امسال ۶ میلیون دستگاه افت می‌کند
  • فرار کارگران از کارخانه مونتاژ آیفون‌؛ دولت چین پرسنل بازنشسته ارتش را به کارخانه ژنگژو فراخواند

کارخانه‌ی فاکسکان در ژنگژو بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید آیفون در دنیا است و بیش از ۵۰ درصد از کل آیفون‌های دنیا در آنجا مونتاژ می‌شوند. پایپر سندلر می‌گوید به دلیل مشکلاتی که در ماه گذشته‌ی میلادی پیش آمد، حدوداً ۵۰ درصد از خط تولید کارخانه‌ی ژنگژو از معادله خارج شد.

فاکسکان بخشی از تولیدات آیفون را به کشور هند منتقل کرده است، بااین‌حال تحلیلگران پایپر سندلر می‌گویند حجم تولید در هند به حدی زیاد نیست که کمبودهای اخیر را جبران کند. هند همچنان کمتر از پنج درصد از کل تولیدات آیفون ۱۴ را دراختیار دارد.

به گفته‌ی پایپر سندلر، اپل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در ماه جاری میلادی افت تولید آیفون را جبران کند. احتمالاً اپل تولید آیفون ۱۴ پرو را در اولویت بیشتری نسبت‌به سایر دستگاه‌ها قرار می‌دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا