سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

انتخاب پنل خورشیدی مناسب

نحوه انتخاب یک سیستم خورشیدی مناسب و پنل خورشیدی:

انتخاب صفحات خورشیدی مناسب گام مهمی در ایجاد یک سیستم خورشیدی با ماندگاری بالا و به صرفه میباشد. ابتدا باید تولید انرژی برق خود را کاهش دهید. سپس ، می توانید تمام گزینه ها را فیلتر کرده و به پنل های خورشیدی عالی برسید.

ما می خواهیم به شما کمک کنیم در انتخاب خود و اهداف خود به نتیجه برسید. به همین دلیل لیستی از نکات برتر و مهم را جمع آوری کرده ایم که باید هنگام انتخاب صفحات خورشیدی در نظر بگیرید.

جهت خرید پنل خورشیدی با ما در تماس باشید. برای دریافت لیست قیمت پنل های خورشیدی کلیک کنید.

تلفن تماس: ۳۳۹۹۹۱۱۵-۰۲۱

هنگام انتخاب بهترین صفحات خورشیدی برای پروژه خود باید به چه مواردی توجه کرد:

نوع صفحه پنل خورشیدی مونو کریستالی در مقابل پلی کریستالی

پنل های خورشیدی دو نوع اصلی دارند: مونو کریستالی و چند بلوری. اینکه کدام یک را انتخاب کنید ، بر روی نمای کلی سیستم شما ، هزینه آن ، میزان برق تولید شده و فضای شما تأثیر می گذارد.

صفحات خورشیدی مونوکریستالی رنگ تیره تری برای سلول ها دارند و معمولاً گزینه کارآمدتری هستند. پنل هایی با بازده بالاتر به این معنی هستند که می توانید با پنل کمتری برق بیشتری تولید کنید ، بنابراین سیستم کلی شما فضای کمتری را اشغال می کند. اما با وجود تمام مزایایی که دارند ، پنل های تک بلوری اغلب گزینه گران تری هستند.

صفحات خورشیدی پلی کریستال رنگ آبی تری دارند و به طور معمول کارایی کمتری نسبت به تک کریستالی دارند ، بدین معنی که برای تولید همان مقدار برق به چند صفحه خورشیدی دیگر نیاز دارید. با این حال ، آنها اغلب با قیمت پایین تر ارائه می شوند ، و با وجود پنل های اضافی که شما نیاز دارید ، احتمالاً گزینه ارزان تری خواهد بود.

صفحات خورشیدی در دو اندازه متفاوت وجود دارد: ۶۰ سلولی و ۷۲ سلولی. این به تعداد سلول ها (ویفر سیلیکونی کوچک و کریستالی) روی صفحه خورشیدی اشاره دارد. پنل های ۷۲ سلولی به طور متوسط ​​حدود یک فوت بیشتر از پنل های ۶۰ سلولی هستند.اندازه بزرگتر آنها باعث می شود که صفحات ۷۲ سلولی برای فضاهای بزرگ و کاملاً باز مانند سقف های تجاری و سیستم های نصب زمین مناسب تر باشند. ۶۰ خانه به طور معمول مناسب تر است تا در مکان های تنگ تر ، مانند درب سقف یک خانه قرار گیرد. با این حال ، این یک قانون سخت و سریع نیست و از مکانی به مکان دیگر متفاوت خواهد بود.به طور کلی ، ۷۲ سلول تمایل به صرفه تری دارند ، زیرا در هر پنل در مقایسه با یک صفحه ۶۰ سلول ، برق بیشتری تولید می کنند.

هنگام انتخاب صفحه خورشیدی (پنل خورشیدی) از چه معیارهایی استفاده کنیم؟

می توانید صفحات خورشیدی را با چند پارامتر اصلی ارزیابی کنید: تولید ، دوام و کیفیت تولید کننده.

میزان الکتریکی که یک صفحه خورشیدی خاص می تواند تولید کند به عوامل مختلفی از جمله درجه بندی قدرت ، تحمل توان ، کارایی و ضریب دما بستگی دارد. روی هم رفته ، این فاکتورها به شما نشان می دهند که پنل شما چه قدرتی می تواند تولید کند.

همچنین می خواهید شاخص های کیفیت تولید کننده پانل را بررسی کنید. با ضمانت نامه ها و تضمین هایی که سازنده در مورد تجهیزاتشان ارائه می دهد شروع کنید. مانند همه موارد ، صفحات خورشیدی با گذشت زمان تخریب می شوند و کارایی آنها کمتر می شود. بسیاری از تولیدکنندگان تضمین می کنند که تولید برق پانل های آنها در طول بیست و پنج سال به زیر آستانه خاصی نمی رسد. بعلاوه ، بسیاری از تولیدکنندگان تابلو در صورت خرابی پانل ها ، ضمانت مواد دارند.

انواع پنل خورشیدی :

پنل خورشیدی مونو کریستال

پنل خورشیدی پلی کریستال

صفحات فتوولتاییک (نواری)

با انتخاب پنل خورشیدی شما مصرف کننده می توانید با انواع متنوعی از پنل خورشیدی آشنا شوید. پنل خورشیدی مونو کریستال به صورت تک کریستالی بزرگ ساخته می شود که در صورت سطح یکسان صفحه خورشیدی ، بالاترین توان الکتریکی را در خروجی ایجاد می نماید. بهتر است بدانید که در مکان ها و ناحیه هایی که دارای تابش آفتاب بیشتری و با افزایش دما کاهش پیدا می کند مورد استفاده قرار می گیرند و این گونه پنل ها ناحیه ای که بازتابش بیشتری دارد دارای بازدهی بالاتری است.

پنل خورشیدی پلی کریستال در مناطق گرمسیر مناسب تراست به این دلیل که سطح آن روشن تر و انرژی تابشی خورشید را جذب می کند و افزایش مقاومت در اثر گرم تر شدن افت توان پنل خورشیدی کمتر است. شرکت فنی و مهندسی اینورتر گروپ ، دارای برترین پنل خورشیدی پلی کریستال که از نظر راندمان و بهره برداری دارای محیط کمتری برای نصب احتیاج است را تولید می نماید. پنل خورشیدی پلی کریستال ارزان تر و قیمت مناسب تر، نسبت به مونو کریستال می باشند.

لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری، مجتمع تجاری تهران الکتریک، طبقه اول، واحد ۲۳۲تلفن های تماس:۳۳۹۹۹۱۱۵-۰۲۱

یک سیستم خورشیدی به چه قطعاتی نیاز دارد؟

چهار جز اصلی سیستم خورشیدی عبارتند: از پنل ها ، اینورترها ، رکینگ و واحد ذخیره باتری خورشیدی (در صورت تمایل). صفحات خورشیدی جز اصلی سیستم و مهم ترینوسیلهجهت راه اندازی سیستم خورشیدی شما هستند ، به همین دلیل باید بیشترین آشنایی را با آن داشته باشید.

باتری مورد احتیاج ، پنل خورشیدی مورد احتیاج، شارژ کنترلر خورشیدی ، انتخاب اینورتر

  • محاسبه توان مصرفی
  • محاسبه تجهیزات مورد نیاز
  • نصب استراکچر خورشیدی

توضیح : استراکچر، ستون های فلزی وگالوانیزه ای گفته می شود که در زیر پنل ها جهت نصب مورد استفاده قرار میگیرند .

  • نصب پنل های خورشیدی برروی استراکچر
  • نصب باطری (به صورت موازی باهم )
  • نصب اینورتر
  • نصب شارژ کنترلر

نکته: نصب اینورتر وشارژ کنترلر باید جایی دور از بارش مستقیم باران و برف و…. باشد .

  • تنظیم شارژ کنترلر خورشیدی

هسته مرکزی سیستم خورشیدی چه قطعه ای است؟

شارژ کنترلر خورشیدی

شارژ کنترلر خورشیدی، حفاظت از باتری در برابر دشارژ و شارژ بیش از اندازه توسط آرایه خورشیدی است و در نهایت جریان و ولتاژ ورودی به باتری را تنظیم می نمایند . شارژ کنترلر یک سیستم ضروری و حساس است که در شارژ کنترلر های قدیمی از یک رله مکانیکی برای این موضوع به کار می رود . از مزیت شارژ کنترلر می توان گفت هنگامی که شارژ کنترلر باطری را کوتاه کرده باعث می شود تا سیستم در تمام زمان ها در حالت بهینه کار کند و دیگر این که از قیمت بالاتری نسبت به نوع دیگر برخوردار است. کاربرد شارژ کنترلرجهت کنترلر شارژ باتری ها از طریق پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار می گیرد . می توان به شارژ کنترلر قلب تپنده ی سیستم های خورشیدی گفت. این نوع شارژ کنترلرها در آمپرها و ولتاژهای مختلف و هم چنین در دو نوع شارژ کنترلر MPPT و PWM قابل دسترسی است. گارانتی شارژ کنترلر خورشیدی به مدت زمان بستگی دارد . هم چنین از دیگر پارامترها، تعیین قیمت شارژ کنترلر خورشیدی می توان به LCD دار بودن و یا LED دار بودن شارژ کنترلر اشاره کرد . همان طور که می دانید شارژ کنترلرهای با قدرت شارژ MPPT بازدهی بسیار بالاتری نسبت به شارژ کنترلر PWM دارد.

باس بار در پنل خورشیدی به چه معناست؟

باس بار (BUS BAR ) به صورت سلول مربعی شکل با خط های فلزی که با اتصال سری با یک دیگر برای ایجاد ولتاژ بالاتر ایجاد می شود . باس بار مقاومت کم تری دارد و زمانی که مقاومت کاهش می یابد جریان هم افزایش می یابد و وجود باس بار در پنل خورشیدی به صورت پهن باعث می شود نور کافی به سطح سلول خورشیدی نرسد و مهم ترین وظیفه اصلی باس بار کاهش مقاومت خواهد بود . پنل خورشیدی موجود در بازار به طور معمول از ۲ باس بار شروع و به ۵ باس بار تمام می شود . معمولا پنل خورشیدی ۲۵۰ وات ، ۳۰۰ وات ، ۳۶۰ وات دارای ۵-۴ باس بار می باشند که از مقاومت کم تر و جریان بالاتری هستند . در صورتی که پنل خورشیدی با توان پایین تر از باس بارهای کم تری استفاده می شود و تعداد باس بار پنل خورشیدی کوچک بین ۳-۲ باس بار است.

بازدهی صفحات خورشیدی چگونه محاسبه می شود؟

بازدهی در پنل خورشیدی فتوولتاییک با توانایی یک پنل خورشیدی برای تبدیل نور خورشیدی به آن اندازه گیری می شود و در ابعاد و اندازه های مختلفی ، برای سقف های کوچک تر، پنل کارآمد تری قابل استفاده هستند . کارایی پنل خورشیدی، قدرت خروجی یک پنل را برای هر یک مشخص می کند و می توان گفت بازدهی پنل خورشیدی و هم چنین آمپر خروجی از پنل خورشیدی جهت شارژ کردن باتری خورشیدی است.

جهت خرید و مشاوره آنلاین و حضوری با مهندسین ما در تماس باشید. تلفن های ۰۲۱۳۳۹۹۹۱۱۵ و ۰۲۱۳۳۹۹۹۷۱۹ برای ارتباط شما با مجموعه فنی و مهندسی اینورتر گروپ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا