سرور مجازی
اقتصادی

تهران امسال جزو ۵ استان پرتنش آبی است

به گزارش دیتاسنتر من، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: شهر تهران امسال جزو ۵ تا ۶ استان پرتنش آبی کشور است.

به گفته او، یک میلیارد مترمکعب مخازن سدهای تهران است، اما ۸۵۰ میلیون مترمکعب سالانه مصرف داریم، یعنی ۸۰ درصد مخازن تهران مصرف می‌شود.

در این شرایط، اگر حتی یک‌سال شبانه‌روز بارندگی داشته باشد، باز هم نمی‌توانیم آن را ذخیره کنیم چراکه مخزن نداریم.

همچنین باید برای جمعیت استان تهران فکر اساسی شود و امکان بارگذاری جمعیت جدید را ندارد.

بر اساس گزارش تعادل، محمدرضا بختیاری گفت: شهر تهران توسط ۵ سد شامل سدهای طالقان و امیر کبیر در غرب و سدهای لار، لتیان و ماملو در شرق تهران تامین آب می‌شود.

یک میلیارد مترمکعب مجموع مخازن این سدها است و ۵۰ درصد از غرب تهران و ۵۰ درصد از شرق تهران تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در سال‌های اخیر دو تصفیه خانه وارد مدار شده است که در صورت‌عدم ورود تصفیه‌خانه شماره شش به شبکه آب قطعا سال گذشته با مشکل بی‌آبی مواجه می‌شدیم و سال گذشته در اوج مصرف شهر تهران آب کیفیت وارد مدار شد و باعث شد فشار به منابع زیرزمینی کمتر شود.

تلاش می‌کنیم امسال ظرفیت مخازن را با افزایش مخازن به صددرصد برسانیم. امیدواریم امسال نیز ۱۲۰ مخزن وارد مدار بهره‌بردرای می‌شود و عقب‌ماندگی سال قبل را نیز جبران می‌کنیم.

کمبود مخزن آب در تهران

محمدرضا بختیاری همچنین درباره هدر رفت آب تهران گفت: در حال حاضر آب به حساب نیامده در تهران ۲۴ درصد است و میزان آب هدررفت ۱۱ درصد است. در ۱۰ تا ۱۲ سال اخیر توانسته‌ایم ۷ درصد هدر رفت آب تهران را کاهش دهیم.

وی درباره کیفیت آب تهران گفت: در هیچ کجای شهر تهران آب معدنی مصرف نمی‌کنیم کیفیت آب تهران هیچ مشکلی ندارد هر کسی در هر کجا ادعا دارد تهران به لحاظ کیفیت آب مشکل دارد بیاید اعلام کند.

آب تهران بهترین آب است و هیچ گونه آلودگی ندارد. ممکن است میزان کیفیت سدها متفاوت باشد اما آب آلوده در تهران نداریم و تمامی آب چاه‌ها در مخازن تصفیه می‌شود کیفیت آب تهران از بهترین آب‌های دنیا است.

افت نیترات در آب تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره بحث نیترات گفت: ۱۰ سال پیش میزان نیترات ۱۳۰ بود امروز به ۵۰ رسیده است که مطابق استانداردهای جهانی است و قابل مقایسه با گذشته نیست.

محمدرضا بختیاری گفت: جداسازی آب شرب و غیرشرب در تهران نه فنی است و نه اقتصادی. اگر بخواهیم آب شرب تهران را جدا کنیم باید ۵۰ هزار میلیارد تومان در تهران هزینه کنیم.

بنابراین توجیه اقتصادی و فنی ندارد. آب خام تهران آب بسیار با کیفیتی است. خاصیت البرز جنوبی خود پالایندگی است چه آب چاه و چه آب سطحی به دلیل این خاصیت کیفیت بالایی دارد.

مهلت ۳ ماهه برای ارائه لایحه

اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز در جریان شصت و چهارمین جلسه شورای شهر بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه واحد صدور مجوز شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند و پس از بحث و بررسی آن را تصویب کردند.

مهدی اقراریان درباره این طرح اظهار کرد: متاسفانه طی ارزیابی‌های انجام شده یکی از مشکلات و مسائلی که شهروندان از آن یاد می‌کنند مساله صدور مجوز است.

این مجوز مربوط به مجوز ساخت و ساز و هم مجوز کسب و کار است که طرح یادشده تلاش دارد برخی مشکلات را رفع کند.

اقراریان گفت: طرح پیشنهادی با هدف رفع تنگناهایی از جمله عدم وجود شفافیت و اجرایی رویه‌های ناصحیح، پراکندگی پایگاه‌های داده و موازی‌کاری، عدم ارتباط موثر فرایندهای درون سازمانی و برون سازمانی ارایه شده است.

به گفته وی، شهرداری تهران سه ماه مهلت دارد تا لایه طرح یادشده را به شورای شهر ارایه کنند. اتصال به درگاه واحد ملی صدور مجوزهای کسب و کار، نظام احراز هویت واحد و یکپارچه شهروندان و کاربران درون و برون سازمانی در این لایحه باید تضمین شود.

تمدید مهلت پرداخت فیش عوارض ساختمانی

اعضای شورای شهر تهران همچنین با حداکثر آرا با پیشنهاد مهلت پرداخت فیش عوارض تا پایان خرداد ماه موافقت کردند. همچنین پیشنهاد تمدید ۱۵ روزه فرصت در صورت صلاحدید شهردار نیز با اکثریت آرا تصویب شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا