سرور مجازی
فضای مجازی

رباتی به اندازه یک مگس عملیات جستجو و نجات را انجام می‌دهد

محققان آمریکایی یک ربات پرنده که شبیه به یک حشره است، تولید کرده‌اند. این ربات پرنده که به اندازه یک مگس است، می‌تواند وظایف انسانی را در زمینه‌های مختلف از جمله: جستجو، نجات، اکتشاف و شناسایی انجام دهد.

به گزارش alarabiya.net، محققان موسسه فناوری ماساچوست آمریکا در حال حاضر مشغول تولید و توسعه یک ربات حشره هستند. به گفته محققان، این ربات‌های حشره به اندازه یک گیره کاغذی وزن دارند و در هنگام پرواز می‌توانند برای ماموریت‌های جستجو و نجات استفاده شوند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست قبلا ربات‌هایی به اندازه حشرات با ماهیچه‌های مصنوعی ریز ساخته‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد با بال زدن سریع با چابکی حشره‌مانند پرسه بزنند. اما مهندسان اکنون راهی برای جاسازی ذرات ریز در این ماهیچه‌های مصنوعی پیدا کرده اند که به این معنی است که آن‌ها نور رنگارنگی را هنگام پرواز ساطع می‌کنند. به گفته محققان، ربات‌ها از این نور برای برقراری ارتباط با یکدیگر، سیگنال دادن و کمک در مواقع اضطراری استفاده می‌کنند.

ربات حشره

به عنوان مثال، دانشمندان می‌گویند، اگر  این ربات برای یک ماموریت جستجو و نجات به یک ساختمان فروریخته فرستاده شود، رباتی که بازماندگان را پیدا می‌کند می‌تواند از چراغ‌ها برای سیگنال دادن به دیگران و درخواست کمک استفاده کند. همچنین محققان با تغییر ساختار شیمیایی مولکول‌ها دریافتند که رنگ نور ساطع شده تغییر می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • معرفی پنج نمونه از ریزترین ربات‌های جهان

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا