سرور مجازی
zoomit

مرورگر کروم به‌زودی میزان صرفه‌جویی درمصرف رم هریک از تب‌ها را به کاربران نشان خواهد داد

گوگل همچنان تلاش می‌کند تا کارایی مرورگر وب محبوب خود را بهبود بخشد. این شرکت درحال اضافه کردن بخش جدیدی به کروم است که به کاربران کمک می‌کند میزان مصرف رم این مرورگر و تأثیر آن بر عمرباتری را مدیریت کنند. مایکروسافت اج نیز از قبل، ویژگی مشابهی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و به‌نظر می‌رسد اکنون گوگل تصمیم گرفته است این قابلیت را در کروم ارائه دهد. البته مرورگر گوگل برخلاف مایکروسافت اج که فقط مقدار صرفه‌جویی در منابع سخت‌افزاری را نشان می‌دهد، دقیقاً به کاربران اعلام خواهد کرد که هر تب آن چقدر در مصرف رم صرفه‌جویی می‌کند تا منابع سیستم به کارهای مهم‌تر اختصاص یابد.

قابلیت ذخیره رم گوگل کروم

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲؛ فایرفاکس و اج در رتبه‌های بعدی
  • آسیب‌پذیری مرورگرها، بازنویسی محتوای کلیپ‌بورد را برای سایت‌های مخرب امکان‌پذیر می‌کند

کاربری با نام Leopeva64-2 در ردیت اعلام کرد که یک دکمه‌ی اختصاصی به قابلیت Memory Saver کروم اضافه خواهد شد که با کلیک روی آن، پنجره‌ی کوچکی ظاهر خواهد شد و میزان دقیق رم صرفه‌جویی‌شده را نشان خواهد داد. به‌نوشته‌ی Neowin، این پنجره همچنین پیوندی برای هدایت کاربر به بخش تنظیمات عملکرد مرورگر ارائه خواهد داد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا تب‌هایی که مصرف رم بالایی دارند را شناسایی کنید و علاوه‌براین از میزان کارایی قابلیت ذخیره‌ی حافظه مطلع شوید.

صفحه‌ی عملکرد گوگل کروم درحال توسعه است و فعلاً برخی قابلیت‌هایی که نمونه‌ی آن در مایکروسافت اج وجود دارد را ارائه نمی‌دهد. کاربران نسخه‌ی فناوری کروم می‌توانند ویژگی ذخیره‌کننده‌ی حافظه را فعال یا غیرفعال یا صفحات خاصی را به فهرست استثنائات اضافه کنند. شایان‌ذکر است که مرورگر مایکروسافت به شما اجازه می‌دهد برگه‌های غیرفعال را روی حالت خواب (Sleep) تنظیم کنید. علاوه‌براین، یک حالت بازدهی پیشرفته‌تر برای کاهش فشار به منابع سخت‌افزاری و همچنین کاهش مصرف انرژی در این مروگر وجود دارد.

درهرصورت، اضافه شدن قابلیت اختصاصی ذخیره‌کننده‌ی حافظه‌ به گوگل کروم، خبر بسیار خوبی برای کاربران این مرورگر محبوب است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا