سرور مجازی
رمز ارز

جزییات جدید از پشت پرده فروپاشی FTX: دسترسی نامحدود خودی‌ها به وجوه مشتریان!

جزییات جدید از پشت پرده فروپاشی FTX: دسترسی نامحدود خودی‌ها به وجوه مشتریان!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گری وانگ، یکی از بنیان‌گذاران صرافی FTX، بعد از ظهر روز پنج‌شنبه در دادگاه شهادت داد و گفت که سم بنکمن-فرید و حلقه نزدیکش مرتکب فعالیت‌های متقلبانه شده‌اند. وانگ ضمن اعتراف به گناه خود، اظهار داشت که «ما به آلامدا ریسرچ، اجازه برداشت نامحدود از وجوه مشتریان را دادیم.»
طبق گزارش‌ها، وانگ از دوران دبیرستان با بنکمن-فرید دوست بود و به راه‌اندازی غول رمزارزی FTX کمک کرد. به گفته وانگ، آلامدا حداکثر اعتبار را داشت، به راه‌هایی دسترسی داشت که می‌توانست سفارش‌هایش را سریع‌تر در پلتفرم ثبت کند و می‌توانست وجوه نامحدودی را برداشت نماید.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

برای این منظور، تیم FTX در پایگاه کد صرافی خود یک درب پشتی مخفی به آلامدا داده بود و این شرکت می‌توانست ضمن بهره‌مندی از امتیازات ویژه، تراز منفی تا ۶۵ میلیارد دلار داشته باشد. طبق گزارش‌ها، برخی از کارمندان در می ۲۰۲۲ متوجه این درب پشتی شده و آن را به سرپرست‌های خود اطلاع داده بودند. اما نه تنها این مشکل برطرف نشد، بلکه سرپرست تیمی نیز که این مشکل را گزارش کرده بود، در آگوست ۲۰۲۲، قبل از فروپاشی FTX، اخراج شد.
به این ترتیب، از جمله اتهامات بزرگی که بنکمن-فرید با آن مواجه است، اختلاط وجوه بین صرافی ارز دیجیتال FTX و شرکت آلامدا است. اگر وی برای همه اتهامات مجرم شناخته شود، احتمالاً باید بقیه عمر خود را در زندان بگذراند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا