سرور مجازی
فضای مجازی

یک شرکت دیگر هم به جرم دزدیدن نام تجاری از فیسبوک شکایت کرد

تصور کنید که از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که نام کسب و کاری که بیش از یک دهه پیش ایجاد کرده اید به طور ناگهانی توسط یکی از قدرتمندترین شرکت‌های جهان ربوده شده است. این همان چیزی است که جاستین بولونینو می‌گوید زمانی که فیسبوک سال گذشته نام خود را به عنوان متا تغییر نام داد برای او اتفاق افتاده است. کسب و کار کوچک بولونینو متا نام دارد و نام کامل آن نیز METAx LLC است.

به گزارش cnbc، بولونینو که اکنون از شرکت مادر فیسبوک، متا پلتفرم، به دلیل نقض علامت تجاری و رقابت ناعادلانه شکایت کرده است، می‌گوید: وقتی فیسبوک برند متا را از ما دزدید، کسب‌وکار ما را کاملاً نابود کرد. او افزود که کسب و کار کوچک خود را ۱۲ سال پیش برای ایجاد تجربیات زنده چندحسی با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای رویداد‌هایی مانند Coachella آغاز کرده بود، اما پس از تغییر نام فیسبوک در سال گذشته، تجارت این کسب و کار کوچک به شدت با مشکل مواجه شد.

دایان فینگورا دوچارم، وکیل بولونینو می‌گوید که بلافاصله با شرکت Meta Platforms (فیسبوک) تماس گرفت تا به این شرکت بگوید که حقوق مالکیت معنوی شرکت دیگری را نقض کرده است. این دو شرکت در طول هشت ماه مذاکره، با یکدیگر درگیر بودند. این وکیل افزود که علیرغم ارائه هزاران صفحه اطلاعات برای حل این مشکل، فیسبوک همچنان برای رفع این مسئله اقدامی انجام نمی‌دهد.

شرکت متا

صاحب شرکت متا گفت: “اکنون کارکنان شرکت برای بازاریابی و تبلیغ خدمات، فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، اما مصرف کنندگان به اشتباه فکر می‌کنند که خدمات فیسبوک را دریافت می‌کنند.” فینگورا دوچارم می‌گوید موکلش چاره‌ای جز شکایت ندارد و بر اساس این شکایت، تجارت متا آسیب دیده است. بولونینو می‌گوید هر چقدر هم که طول بکشد به مبارزه ادامه خواهد داد. او گفت: ما دوست داریم ۱۲ سال ارزش خود در ساختن یک نام تجاری به راحتی از بین نرود و در انتظار غرامت هستیم؛ در حال حاضر در دادخواست میزان خسارت مالی مشخص نشده است.

جسیکا لیتمن، پروفسور حقوق دانشگاه میشیگان، یکی از نویسندگان کتاب پرونده علائم تجاری و قانون رقابت ناعادلانه گفت META ادعای کاملاً قابل قبولی [در برابر Meta Platforms] دارد و به خوبی می‌تواند پیروز شود. او گفت: “نام اصلی شرکت METAx LLC است، اما این شرکت META را به عنوان یک علامت خدماتی در سال ۲۰۱۷ ثبت کرد و شکایت ادعا می‌کند که آن‌ها از META به عنوان علامت خدمات برای تجارت خود استفاده کرده اند. همچنین برای شکایت در ارتباط با نقض علامت تجاری مهم نیست که نام شرکت چیست، مهم این است که از چه علامت تجاری یا خدماتی در تجارت استفاده می‌شود.”


بیشتر بخوانید

  • متاکس از فیسبوک شکایت کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا