سرور مجازی
فضای مجازی

روسیه می‌گوید اپل را به دلیل نقض قوانین ضد تراست جریمه می‌کند

سرویس فدرال ضد انحصار (FAS) اعلام کرد که جریمه‌ای بر اساس گردش مالی علیه اپل وضع خواهد کرد که اندازه آن در طول یک تحقیق اداری مشخص خواهد شد.

مسکو مدت‌هاست که با نفوذ پلت‌فرم‌های فناوری خارجی در بازار روسیه مخالفت می‌کند، اما از زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، اختلافات در حال جوشش تشدید شده است. FAS در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت از موقعیت غالب خود در بازار توزیع اپلیکیشن iOS سوء استفاده کرده است. ادعای این شرکت این است که اپل توسعه دهندگان برنامه iOS را از امکان پرداخت برای خرید‌های خارج از اپ استور یا استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین به مشتریان داخل برنامه منع می‌کند. در مقابل، اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اپل

مسکو شرکت‌های غربی را به دلیل نقض قوانین اینترنتی که به گفته منتقدان تلاشی از سوی کرملین برای اعمال کنترل بیشتر بر فضای آنلاین است، با جریمه‌هایی مواجه کرده که شامل قوانینی برای ذخیره داده‌های مشتری در سرور‌های روسیه، حذف محتوا در صورت درخواست تنظیم کننده ارتباطات روسیه و باز کردن دفاتر محلی در این کشور هستند.

روسیه پس از اینکه شرکت‌ها را با جریمه‌های ده‌ها یا صد‌ها هزار نفری مواجه کرد، به طور قابل توجهی جریمه‌های مالی خود را نیز تشدید می‌کند. روز دوشنبه، روسیه گوگل را به دلیل امتناع مکرر از حذف محتوا ۳۷۰ میلیون دلار جریمه کرد.


بیشتر بخوانید

  • دلایلی که نباید اپل واچ را جیلبریک کرد

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا