سرور مجازی
رمز ارز

بزرگ‌ترین کلاهبرداری رمزارزی تاریخ هنگ کنگ؛ مغز متفکر این کلاهبرداری کجاست؟

بزرگ‌ترین کلاهبرداری رمزارزی تاریخ هنگ کنگ؛ مغز متفکر این کلاهبرداری کجاست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر صرافی رمزارزی ورشکسته JPEX، در حال فرار از دست مقامات هنگ کنگ است و گمان می‌رود که در استرالیا اسکان داشته باشد. پلیس هنگ کنگ قصد دارد برای دستگیری مغز متفکر این کلاهبرداری راگ پول (Rug Pull) از پلیس اینترپل کمک بگیرد.

این تحولات در پی دستگیری اخیر 11 فرد مرتبط با صرافی JPEX صورت گرفت. این کلاهبرداری منجر به زیان 178 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران شد و آن را به عنوان مهم‌ترین پرونده کلاهبرداری مالی در تاریخ هنگ کنگ به ثبت رسانید.

در میان افرادی که دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند، می‌توان به جوزف لام چوک، چهره تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی، چان وینگ-یی و چو کا-فای یوتیوبرها و کارمندان شرکت پشتیبانی فنی JPEX اشاره کرد.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

علاوه بر این افراد، پلیس هنگ کنگ از افراد مشهور، از جمله جولیان چونگ چی لام، ژاکلین چنگ سه-مین و کلمنت چان تینگ بونگ که در فعالیت‌های تبلیغاتی این صرافی شرکت داشتند، بازجویی کرد.

مقامات نظارتی توانستند برخی از ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مرتبط با این کلاهبرداری را مسدود کنند، اما تلاش‌ها برای بازیابی وجوه اختلاس‌شده ادامه دارد.

پلیس هنگ کنگ فعالانه به دنبال کمک اینترپل است و با صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال برای ردیابی و بازپس‌گیری دارایی‌ها در ارتباط خواهد بود.

پیامدهای این حادثه برای صنعت کریپتو در هنگ کنگ قابل توجه است. کارشناسان بر این باورند که کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ ممکن است اجرای مقررات جدید کریپتو را تشدید کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا