سرور مجازی
فضای مجازی

قدرت چین در حوزه تراشه‌ها محدود نخواهد شد

یک دیپلمات ارشد سابق کره جنوبی می‌گوید اتحاد تراشه شکل گرفته به رهبری آمریکا نمی‌تواند مانع توسعه و پیشرفت صنعت تراشه در چین شود.

«را جونگ یل» دیپلمات سابق کره جنوبی در ژاپن و انگلیس در مصاحبه‌ای اختصاصی با «چاینا دیلی» گفت: من نمی‌دانم قصد نهایی آن‌ها چیست، اما چین کشوری نیست که بتوان آن را محدود کرد.

به استاد گزارش‌های خبری، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا می‌کوشد برای ایجاد رهبری خود در زنجیره تامین نیمه‌رسانا‌ها در جهان با کشاندن ژاپن، کره جنوبی و تایوان در «اتحاد ۴ تراشه»، چین را به چالش بکشاند.

وزارت خارجه آمریکا از سال گذشته سعی کرده ساز وکار همکاری تراشه خود را در قالب یک اتحاد میان دولت‌ها و شرکت‌های متحد و شریک خود، ارتقاء دهد، که اساسا صنعت تراشه داخلی آمریکا را حمایت می‌کند، تا سیطره دوباره ایالات متحده بر زنجیره تامین تراشه و منزوی کردن چین، محقق شود.

وی افزود: «ما نمی‌توانیم به حذف چین از هر نوع سازمان بین‌المللی برای ترویج تجارت و رونق اقتصادی فکر کنیم.»

رئیس جمهوری آمریکا تصویب لایحه ۲۸۰ میلیارد دلاری را امضا کرد که هدف آن تقویت صنعت داخلی ساخت تراشه و تحقیقات علمی در این زمینه در میانه رقابت با چین است.

به استناد گزارش‌های خبری، دولت بایدن از زمان روی کار آمدن، سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» را در قبال چین به منظور فشار به پکن و تحریم‌ها در پیش گرفته؛ بطوریکه روابط دو کشور همچنان پرتنش دنبال می‌شود. این لایحه، بودجه مورد نیاز برای تقویت تولید داخلی تراشه‌های نیمه رسانا را که یک جزء حیاتی برای تقریباً هر دستگاه الکترونیکی در زمان حال است، تامین می‌کند. هدف دیگر این لایحه جلوگیری از بحران‌های زنجیره تامین کالا در آینده و افزایش رقابت آمریکا با چین در زمینه تولید این کالا‌ها است.


بیشتر بخوانید

  • همکاری متا و کوالکام برای تولید تراشه عینک‌های واقعیت مجازی

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا