سرور مجازی
zoomit

تماس تلفنی اسکایپ، برای کاربران ایرانی رایگان شد

اسکایپ، اپلیکیشن پیام‌رسان مایکروسافت است که برقراری تماس متنی، تلفنی یا تصویری را ازطریق پروتکل اینترنتی امکان‌پذیر می‌کند. این پلتفرم یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا برای برقراری تماس صوتی و ویدئویی است که بعد از شیوع ویروس کرونا و روی آوردن افراد به کار در خانه، اهمیتی دوچندان در میان کاربران پیدا کرده‌ است. به‌لطف اسکایپ و بسترهای مشابه افراد می‌توانند ضمن برقراری ارتباط با دوستان و اقوام، پروژه‌های کاری خود را هم پیش ببرند و با همکاران‌شان در ارتباط باشند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سایت مایکروسافت و اسکایپ هم از دسترس خارج شدند

استفاده از پیام‌رسان متنی اسکایپ کاملاً رایگان است، برای برقراری تماس‌های رایگان، چه صوتی و چه تصویری، داخل همین پلتفرم و بین اکانت‌های اسکایپی هم هزینه‌ای در بر ندارد، اما برای تماس‌های خارج از شبکه‌ی اسکایپ، کاربران باید ازطریق کردیت‌کارت‌ها و روش‌های مشابه هزینه پرداخت کنند. از آنجا این موضوع برای کاربران داخل ایران به‌راحتی امکان‌پذیر نیست، می‌توان گفت قابلیت برقراری تماس تلفنی خارج از شبکه‌ی اسکایپ تا به این لحظه عملاً در ایران کاربردی نداشت.

حال به گزارش دیتاسنتر من، به نظر می‌رسد که مایکروسافت امکان برقراری تماس‌های تلفنی رایگان را برای شماره‌های داخل ایران فعال کرده است و کاربران می‌توانند خارج از شبکه‌ی اسکایپ، با شماره‌های ایران بدون پرداخت هزینه تماس رایگان برقرار کنند. برای استفاده از قابلیت تماس رایگان اسکایپ کافی است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا ازطریق منوی پایین صفحه در اپلیکیشن اسکایپ، به قسمت Calls وارد شده و سپس از گوشه‌ی سمت راست، پایین صفحه، روی Keypad یا شماره‌گیر ضربه بزنید.

callSkype

در این مرحله لازم است تا از بخش بالایی این پلتفرم (Countries and regions)، کشور ایران (کد ۹۸+) را انتخاب، سپس شماره‌ای که می‌خواهید با آن تماس تلفنی برقرار کنید را وارد کرده و در نهایت با ضربه روی علامت تماس، با شخص مورد نظر خود گفتگو کنید.

شما کاربر دیتاسنتر من درباره‌ی امکان برقراری تماس تلفنی خارج از شبکه‌ی اسکایپ به کمک این اپلیکیشن، برای کاربران ایرانی چه دیدگاهی دارید؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا