سرور مجازی
zoomit

دیجی کالا، ۷ کتاب با روایت‌های تأثیرگذار که باید خواند

تأثیر زندگی کردن به جای چندین نفر می‌تواند زندگی ما را به‌طور کامل تغییر دهد و از ما شخصیتی جدید بسازد. تأثیر تجربه‌ی نزیسته‌ای که با خواندن کتاب‌های مختلف به دست خواهیم آورد در زندگی ما به خوبی نمایان می‌شود. ما لیست چند کتاب و مجلات خواندنی و تأثیرگذار را در اینجا برای شما آورده‌ایم تا بتوانید به وسیله آن زندگی خود را دگرگون کنید.

سفر درونی

کتاب سفر درونی اوشو مجموعه سخنان اوشو است که به صورت کتاب جمع‌آوری شده است. در این کتاب شما روش صحیح مراقبه را می‌آموزید. به گفته اوشو مهم‌ترین قسمت بدن نه مغز است و نه قلب بلکه مهم‌ترین قسمت بدن ناف است. این اولین قسمت از بدن است که تشکیل می‌شود و بدن از آن تغذیه می‌کند. زمانی که می‌ترسید و دلهره ناگهانی به شما دست می‌‌دهد اولین قسمتی که دچاره لرزه می‌شود شکم است. زمانی که خوشحال هستید ابتدا در این قسمت احساس گرما می‌کنید. اگر به نوزادی که در خواب است نگاه کنید متوجه می‌شوید که با شکم نفس می‌کشد و در خواب شکم نوزاد بالا و پایین می‌رود. ما کم کم می‌آموزیم که با قفسه سینه نفس بکشیم. زمانی که می‌دویم یا استرس داریم قفسه سینه بالا و پایین می‌شود. تنفس شکمی از مهم‌ترین چیزهایی است که بر اعتماد به نفس و آرامش بدن مؤثر است.

اوشو می‌گوید انسان ذاتاً پر از خشم است. ما به‌دنبال جرقه‌ای هستیم تا این خشم را بر سر کسی خالی کنیم. انسان‌ها را نگاه کنید چطور در صف حق هم را می‌خورند و یکدیگر را خشمگین می‌کنند. با تنفس شکمی و قوی کردن ناف شما می‌توانید خشم خود را کنترل کنید. کتاب سفر درونی اوشو یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب‌هایی است که می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. برای خرید آنلاین این کتاب و انواع دیگر کتاب‌هایی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم می‌توانید به سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید.

نیمه تاریک وجود

دیجی کالا

کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد به شما می‌آموزد چگونه به وجودتان جانی تازه ببخشید. در این کتاب می‌آموزید چگونه در هر شرایطی به خود عشق بورزید. گوستاو یونگ با ارائه کلیدواژه‌ی سایه باعث مطرح شدن مسائل مختلفی در روانشناسی شده است. انسان باید بپذیرد صاحب تمام خوبی‌ها و بدی‌هاست و باید نگاهی تازه به خویش داشته باشد. انسان باید بین خود و دیگران در خوبی‌ها و بدی‌ها تفاوتی قائل نشود و اطمینان داشته باشد تمام افراد یکسان هستند. در حقیقت انسان باید خود را با تمام تاریکی‌های وجودش بپذیرد. اگر در میانه مطالعه احساس کردید که حجم حقایق این کتاب برایتان زیاد بود از خودتان بپرسید چرا انتظار این ویژگی‌ها را در خود نداشتید. به تمرین‌ها ادامه دهید و یک زندگی بهتر را با پذیرش وجودتان بسازید.

  • همه چیز از سایه شروع می‌شود: ما و دیگران دائم در حال سر و کله زدن با نیمه روشنی از وجودمان هستیم. این باعث می‌شود قسمتی از وجودمان به سایه برود. این ویژگی‌هایی که به وسیله خود یا دیگران سرکوب شده‌اند به قسمت تاریک وجودمان می‌روند. در حقیقت ما دو تکه می‌شویم. ما دائم به فکر این هستیم که دیگران در مورد ما چه می‌گویند. ما دائم خودمان را پشت ماسک‌هایی پنهان می‌کنیم و این ما را دو تکه می‌کند. ما از تولد تا جوانی یکپارچه هستیم اما زمانی که سن‌مان بالا می‌رود با ایرادهایی که دیگران روی ما می‌گذارند وجودمان دوپارچه می‌شود. این کتاب راه بروز خود را به شما می‌آموزد و زمانی که شروع به ابراز وجودتان کنید سبک و آرام می‌شوید.

هدیه

دیجی کالا

هدیه احتمالاً یکی از ارزشمندترین هدیه‌های اسپنسر جانسون به ما است. این کتاب کوچک بیش از کتاب شبیه به یک مجله‌ی زندگی است. کوچک اما مفید و مختصر. در این کتاب می‌آموزیم که چگونه از زمان حال نهایت استفاده را ببریم. در جهان حال زندگی کنیم. در کودکی تمام زندگی ما خوب و آرام بود و چیزی ما را دچار نگرانی شدید نمی‌کرد. ما به آینده فکر نمی‌کردیم و در حال بودیم. زمانی که کاری را انجام می‌دادیم یا بازی می‌کردیم نهایت عشق و علاقه را به خرج می‌دادیم و این دلیل حال خوب ما در کودکی بود. زمانی که بزرگتر می‌شویم فکر دائم به آینده باعث می‌شود تا از اکنون غافل شویم و حال خوبی نداشته باشیم یا اسیر دلهره شویم. این کتاب آموزش خوبی برای همه انسان‌ها است تا راحت‌تر به زمان حال بازگردند و در اکنون زندگی کنند. یک کتاب کوچک با قیمت مناسب که حال شما را دگرگون خواهد کرد.

راز

اگرچه بسیاری از منتقدان این کتاب را به باد نقد گرفته‌اند اما راز کتابی با نکات ارزنده است. این کتاب به دلیل قوی‌کردن قوه تخیل ما بسیار مهم و اثرگذار است. در حقیقت با خواندن کتاب راز می‌آموزیم چگونه هدفمند فکر کنیم و همچنین می‌آموزیم هدف‌های خود را دسته‌بندی کنیم. این که در راز گفته می‌شود تنها تخیل همه چیز است کمی غیر ممکن است. زمانی که تخیل را به کار می‌گیرید باید برای رسیدن هدف خود تلاش و برنامه‌ریزی کنید. بدون قدم برداشتن و تلاش هرگز به چیزی نخواهید رسید و تلاش کلید موفقیت شما خواهد بود. این کتاب به دلیل وجود افراد تأثیرگذار و تجربه‌های واقعی می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند و تنها شرط برای موفقیت شما تلاش و عمل‌گرا بودن است.

کتاب‌های زیادی در حوزه روانشناسی فردی وجود دارند که می‌توانند به شما در ارتقای زندگی شخصی و شغلی کمک کنند. ما در اینجا گزیده کتاب‌های تأثیرگذار را برایتان به صورت خلاصه توضیح دادیم. مطالعه کتاب به شما در داشتن یک زندگی بهتر کمک می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا