سرور مجازی
فضای مجازی

فیسبوک هنوز هزینه تامین امنیت مدیر سابقش را می دهد

به گزارش سایت انگجت، هیئت مدیره متا مالک فیسبوک  با استناد به سندهایی در مورد تهدید‌های مستمر امنیتی بر علیه شریل سندبرگ موافقت کرد از اول اکتبر تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ هزینه خدمات امنیتی وی را در محل اقامتش و در حین سفر بپردازد.

مشخص نیست سندبرگ با چه تهدید‌هایی مواجه است که متا پس از استعفای او، کماکان به پرداخت هزینه‌های حفاظت ادامه می‌دهد.

شریل سندبرگ در سال ۲۰۰۸ به متا پیوست و آخرین روز حضور رسمی او به عنوان کارمند در متا ۳۰ سپتامبر بود. او به خدمت در هیئت مدیره متا و دریافت حقوق به عنوان مدیر غیرکارمند ادامه خواهد داد. اگرچه سندبرگ ظاهراً به میل خود استعفا داد، اما آخرین ماه‌های حضور او در شرکت متا با رسوایی شخصی همراه بود. در اوایل سال جاری، وال استریت ژورنال گزارش داد سندبرگ از منابع شرکت برای کمک به حذف گزارش‌های منفی در مورد بابی کوتیک، مدیر عامل اکتیویژن، که در آن زمان نامزد سندبرگ بود، استفاده کرده است.

دو ماه بعد، وال استریت ژورنال گزارش داد متا تحقیقات داخلی را در مورد استفاده سندبرگ از منابع شرکت آغاز کرده و این تحقیق رویداد‌های چند سال قبل را هم دربر می‌گیرد. علاوه بر اتهامات مربوط به محافظت از کوتیک در برابر گزارش‌های منفی مطبوعات، سندبرگ همچنین به دلیل استفاده احتمالی از بودجه شرکت برای پرداخت هزینه عروسی خود در سال ۲۰۲۲ نیز مورد بازجویی قرار گرفت.

مدیر سابق فیسبوک

طبق گزارش‌ها، وکلای متا همچنین در حال بررسی این موضوع بودند که آیا کارکنان فیس‌بوک به سندبرگ و بنیادش، لین این، در تبلیغ آخرین کتابش، گزینه بی کمک کرده‌اند یا خیر و این کار چگونه انجام شده است.

سال‌های پایانی کار سندبرگ نیز با یک سری بحران‌های شرکت، از جمله رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۹ مشخص شد. اتهامات ایجاد نسل کشی در میانمار؛ کاهش درآمد در اوایل سال جاری؛ و تغییر سال گذشته در رویکرد iOS به ردیابی برنامه‌های شخص ثالث که هسته اصلی مدل کسب و کار متا را تضعیف کرد.


بیشتر بخوانید

  • مدیر عامل متا از سمتش کناره گیری می‌کند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا