سرور مجازی
فضای مجازی

اختصاص ۱۰ درصد از سهم اقتصاد دیجیتال به وزارت ارتباطات

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: ۱۰ درصد سهم اقتصاد دیجیتال مختص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از این میزان، سهم ۸ درصدی بر عهده پست قرار گرفته و باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیریم. مهمترین معیار وزارت یاد شده نیز تحقق این سهم است.

وی گفت: افزایش سهم خرده فروشی الکترونیکی پست نیز نیم درصد از کل برنامه است.

لیائی ادامه داد: پنج هدف اصلی برای پست مشخص شده که تا پایان سال ۱۴۰۳ باید به آن دست یابیم. در این راستا می‌توان به رشد درآمد پستی به میزان ۱۰۸ درصد، دستیابی به سهم هشت دهم درصدی از سهم اقتصاد دیجیتال کشور، افزایش سهم ۶۷ صدم درصدی خرده فروشی، ایجاد ۲۰ میلیون ایمیل پستی و افزایش سهم درآمدی به میزان ۶۵ درصد کل خدمات پستی اشاره کرد.

لیائی با تاکید بر این که درآمد پست از ترافیک به سمت کسب درآمد از سوی خدمات نوین پستی باید هدایت شود، گفت: این‌ امر هزینه تمام شده کمتر و درآمد بیشتری برای ما ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به شاخص‌های کلیدی پایش گفت: سال ۱۴۰۱ پیش بینی چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت ملی پست تعیین و بودجه امسال را بر همین مبنا تدوین شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان این که ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل کمک وزارت متبوع به شرکت ملی پست اختصاص می‌یابد، گفت: برنامه ریزی شده است که در پایان برنامه به ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: در طول ۶ ماهه نخست سال جاری برخی از برنامه‌های شرکت ملی پست محقق شده اند و مابقی باید تا پایان امسال تحقق یابند.

وی با اشاره به تجربه فروش الکترونیکی لاستیک در خراسان جنوبی گفت: اقدامات و خدمات برخی استان‌ها برای الکترونیکی شدن باید در اختیار سایر استان‌ها نیز قرار گیرد.

لیائی با اشاره به این که مجوزی برای افزایش تعداد نیروی انسانی شرکت پست نداریم، افزود: باید خلاء موجود را با هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال جبران کنیم.

وی گفت: با پیگیری‌ها و تصویب مجلس شورای اسلامی شرایط برای توسعه‌ای شدن شرکت پست در حال آماده سازی است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر لزوم تفکر سیستمی در شبکه پست بیان کرد: هر قرارداد و سرویس جدید باید با همین تفکر اجرا شود که سود اصلی به شبکه پست ملی برسد.

لیائی اذعان داشت: قاچاق مرسوله‌های پستی با رویکرد جدید و همکاری ستاد قاچاق کالای نیروی انتظامی تا حدودی در حال رفع شدن است و امیدواریم دیگر شاهد این نباشیم که مرسوله‌ها در استان‌های مرزی متوقف شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به کمبود وسایل نقلیه و لزوم تقویت حوزه لجستیک گفت: با توجه به قوانین موجود باید کمبود‌ها با تامین منابع از سوی بخش غیر دولتی و همکاری با این بخش جبران شود.

وی با اشاره به انتظارات قشر بازنشسته پست کشور گفت: ما شرکت درآمد هزینه هستیم و برای سرمایه انسانی که قبلا به عنوان کارمند و اکنون بازنشسته هستند، باید با تشکل تعاونی‌ها و کسب راهکار‌ها برای درآمدزایی بتوانیم از ظرفیت بازنشستگان، انتظارات این قشر را برآورده کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: سرانه ورزشی و کارت باشگاه پیام که قبلا فقط در تهران و کرج ارائه می‌شد با مصوبه هیات مدیره در اختیار استان‌ها نیز قرار می‌گیرد و با دادن سرانه ورزشی و کارت در همین ماه می‌توانند از آن استفاده کنند.

او با بیان این که عمده استان‌ها چشم به مرکز شرکت دارند و درخواست منابع می‌کنند، گفت: منابع خوبی در استان‌ها داریم که مولد سازی می‌تواند بسیاری از این مشکلات را رفع کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست  در پایان گفت: موارد ضعف شرکت باید احصاء شده و بنا داریم در سال آینده این رتبه را حفظ کنیم و حتی فاصله خود را با سایر دستگاه‌ها افزایش دهیم.

دیتاسنتر من فضای مجازی دنیای ارتباطات

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا