سرور مجازی
zoomit

اپل در سکوت خبری بیش‌از‌پیش روی پروژه خودرو خودران متمرکز شده است

اپل به آرامی در حال پیش‌برد طرح آزمایش خودروی خودران در کالیفرنیا است و براساس داده‌های منتشرشده از سوی اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوری در این ایالت، اپل ۱۵ راننده‌ی جدید به خدمت گرفته است. البته تعداد خودروهای خودرانی که هم‌اکنون مراحل آزمایشی را می‌گذرانند همچنان ۶۹ دستگاه است.

در سال‌های اخیر اپل برنامه‌ی آزمایش خودروی خودران را در ایالت کالیفرنیا محدودتر کرده و تعداد راننده‌های این پروژه بارها تغییر یافته است. در یک مقطع زمانی، تعداد راننده‌های اپل به ۲۰۰ نفر رسید. این در حالی است که از مدت‌ها پیش، اپل همچنان ۶۹ خودروی خودران را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، تعداد راننده‌های فعلی اپل به ۱۸۰ نفر می‌رسد. چند ماه پیش تعداد این افراد ۱۶۵ نفر بود. درمقایسه، شرکت وایمو (فعال در حوزه‌ی خودروهای خودران) ۱٬۰۵۷ راننده‌ی ثبت‌شده و ناوگانی شامل ۲۸۵ خودرو دارد. تعداد راننده‌ها و خودروهای وایمو قبلا بیشتر بود.

اپل در کالیفرنیا خودروی خودران اختصاصی‌اش را آزمایش نمی‌کند. این شرکت در حال آزمودن خودروهای شاسی‌بلند لکسوس است که به حسگر لایدار، رادار و دوربین مجهز شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل در ۲۲ سال گذشته تقریباً ۲۵۰ پتنت مربوط‌ به خودرو ثبت کرده است
  • قیمت خودرو اپل احتمالاً بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود

اپل در سال‌های اخیر تغییرات قابل توجهی در پروژه‌ی تایتان اعمال کرده است (پروژه‌ی تایتان نامی است که اپل موقتاً برای خودروی خودران استفاده می‌کند). سال گذشته یکی از رهبران پروژه‌ی تایتان، اپل را به مقصد فورد ترک کرد. اپل تاکنون شماری از مدیران شرکت‌های برجسته‌ی خودروسازی را استخدام کرده، بااین‌حال هرگز به‌صورت عمومی به تولید خودروی خودران اقرار نکرده است.

اپل روی طرح‌های مختلفی برای پروژه‌ی تایتان کار می‌کند و در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ خودرویی کاملاً خودران بدون فرمان بسازد. برخی از شایعه‌ها می‌گویند این خودرو شیشه نیز نخواهد داشت و بر محتواهای واقعیت مجازی متمرکز خواهد بود. شیائومی، یکی از رقبای اپل در بازار موبایل نیز مشغول کار روی خودروی اختصاصی است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا