سرور مجازی
رمز ارز

افزایش احتمال تعطیلی دولت آمریکا؛ تصمیم‌گیری درباره ETF اسپات بیت کوین به تعویق افتاد!

افزایش احتمال تعطیلی دولت آمریکا؛ تصمیم‌گیری درباره ETF اسپات بیت کوین به تعویق افتاد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در پاسخ به تهدید احتمالی تعطیلی دولت و مذاکرات مداوم بودجه در کنگره، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تمدید مهلت‌های پاسخگویی به دو درخواست، یعنی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین ARK 21Shares و Global X انجام داده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به طور سنتی یک جدول زمانی ۲۴۰ روزه برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد درخواست‌های مورد بررسی را ارائه می‌کند. آرک و ۲۱شیرز از سال ۲۰۲۱ برای تأیید ETF تلاش کرده‌اند و پس از رد قبلی، درخواست خود را دوباره در اوایل امسال ثبت کردند. مهلت رسمی جدید SEC برای پاسخ به درخواست آنها اکنون برای ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ تعیین شده است.

از سوی دیگر، Global X ماه گذشته درخواست خود را برای تبدیل شدن به نهمین ETF اسپات بیت کوین فعال به SEC ارائه کرد. مهلت تمدید‌شده برای پاسخ به درخواست آن‌ها، ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

شایان ذکر است که SEC قبلاً محصولات ETF اسپات بیت کوین را رد کرده، و دلیل آن نگرانی در مورد دستکاری احتمالی بازار و حمایت ناکافی از سرمایه‌گذاران بود. با این حال، حکم اخیر دادگاه فدرال در مورد یکی از پرونده‌ها، تصمیمات SEC در مورد ETFها را خودسرانه و دمدمی‌مزاجانه تلقی کرد و باعث شد این نهاد تنظیم‌کننده دولتی در موضع خود تجدیدنظر کند.

تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تمدید این مهلت‌ها قبل از تاریخ‌های موقت اولیه، نشان‌دهنده تمایل SEC برای داشتن زمان کافی برای بررسی کامل، به‌ویژه با توجه به تعطیلی احتمالی دولت آمریکا است.

این اقدام همچنین به دنبال نامه‌ای دوحزبی از اعضای کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت که در آن از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواسته شد تا تصویب درخواست‌های معلق ETF را پس از حکم اخیر دادگاه تسریع بخشد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا