سرور مجازی
zoomit

ویدیو کالبدشکافی اپل واچ اولترا، ساختار داخلی این ساعت هوشمند را نشان می‌دهد

کارشناسان مؤسسه‌ی iFixit که محصولات الکترونیکی مختلف را کالبدشکافی می‌کنند، در جدیدترین اقدام خود سراغ ساعت هوشمند گران‌قیمت اپل واچ اولترا رفته‌اند. ویدیویی که iFixit منتشر کرده به‌جای این‌که بررسی Apple Watch Ultra باشد، نگاهی به فناوری‌های استفاده‌شده در ساعت اپل می‌اندازد.

براساس گزارش ورج، ویدیوی iFixit نشان می‌دهد ساعت ورزشی اپل نه‌تنها در زمینه‌ی تعمیرپذیری بلکه در زمینه‌ی دوام نیز نقص‌هایی دارد. لبه‌های برآمده‌ی اپل واچ اولترا که با هدف محافظت از صفحه‌نمایش طراحی شده‌اند صرفاً دربرابر ضربه‌های جانبی عملکرد خوبی دارند. آن‌طور که کارشناس iFixit می‌گوید هرگونه برخورد مستقیم با صفحه‌نمایش همچنان ممکن است به آن آسیب جدی وارد کند و کاربر مجبور به تعویض نمایشگر شود.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات

به‌منظور رسیدن به باتری اپل واچ اولترا، باید به‌جای برداشتن پنل پشتی ساعت، نمایشگر را بردارید. برداشتن صفحه‌نمایش اپل واچ اولترا بدون آسیب زدن به آن، کار بسیار مشکلی است. همین موضوع تعویض باتری ساعت رده‌بالای اپل را به فرآیندی پرچالش تبدیل می‌کند.

به هنگام تلاش برای تعویض باتری با برداشتن پنل پشتی سرامیکی اپل واچ اولترا واشری که بخش داخلی ساعت را به هنگام شیرجه زدن در آب، خشک نگه می‌دارد عملاً از بین می‌رود. جایگزینی این قطعه‌ی کوچک کار مشکلی است و نصب آن باید با دقت بالایی انجام بگیرد تا اپل واچ اولترا همچنان تا عمق ۱۰۰ متری دربرابر نفوذ آب مقاوم باشد.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل واچ اولترا با ابعاد غول‌پیکر و دکمه‌ی اضافی برای ورزشکاران رونمایی شد
  • برخلاف تصور، اپل واچ اولترا گران‌قیمت‌ترین ساعت هوشمند اپل نیست

محصولات اپل همواره به دلیل تعمیر سخت، بدنام بوده‌اند. اپل کاری کرده است تا تعمیرکاران متفرقه‌ای که برای این شرکت کار نمی‌کنند، با فرآیندی دشوار برای تعمیر محصولات شرکت کوپرتینویی مواجه باشند. به‌نظر می‌رسد اپل واچ اولترا نیز از این قاعده پیروی می‌کند. البته پیچ‌هایی که صفحه‌ی پشتی را در جایش نگه می‌دارند بیرون زده‌اند و همین موضوع اتفاق مثبتی است. این نوع طراحی نشان می‌دهد که اپل می‌تواند در گذر زمان تعمیر اپل واچ را بسیار ساده‌تر کند.

اپل مشخصاً تمایلی به تولید محصولی که در زمینه‌ی تعمیرپذیری حرف اول را بزند ندارد، اما نباید به تلاشی که این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت انجام می‌دهد بی‌توجه باشیم. در بخش پایانی ویدیوی iFixit به ظریف‌کاری‌هایی که متخصصان اپل روی اپل واچ اولترا انجام داده‌اند اشاره می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا