سرور مجازی
zoomit

برخی دارندگان اپل واچ اولترا از مشکل پیمایش ژله‌ای روی نمایشگر این ساعت خبر داده‌اند

به‌گفته‌ی برخی دارندگان اپل‌واچ اولترا، نمایشگر گران‌ترین و رده‌بالاترین مدل ساعت‌های هوشمند اپل، از مشکل پیمایش ژله‌ای رنج می‌برد. این اصطلاح برای صفحه‌نمایشی استفاده می‌شود که بخشی از آن نسبت به بخش دیگر، با سرعتی متفاوت به‌روزرسانی می‌شود. هنگامی‌که کاربر به‌سرعت در محتوای صفحه‌ی ساعت پیمایش می‌کند، یک جلوه‌ی لرزان ناپایدار شبیه حرکت ژله مشاهده خواهد کرد.

حدود یک‌سال قبل پس‌از این‌که اپل آیپد مینی ۶ را عرضه کرد، نمایشگر این دستگاه نیز در جهت عمومی با مشکل اسکرول ژله‌ای مواجه بود و سمت راست آن سریع‌تر از سمت‌چپ حرکت می‌کرد. اپل در آن زمان اعلام کرد که این نوع مشکلات روی نمایشگر‌های LCD عادی است و اظهار داشت این صفحه‌نمایش‌ها با روش خط‌به‌خط به‌روزرسانی می‌شوند که این مورد باعث ایجاد تأخیر کوچکی در سرعت به‌روزرسانی دوطرف آن می‌شود.

برخی کاربران در ردیت اعلام کرده‌اند که مشکل پیمایش ژله‌ای را در اپل واچ اولترا خود مشاهده کرده‌اند. یکی از این کاربران اعلام کرد که هنگام پیمایش محتوا روی نمایشگر ساعت خود، جلوه‌ی اسکرول ژله‌ای را شناسایی کرده و از آن درحالت صحنه‌آهسته فیلم گرفته است. وی همچنین به فروشگاه اپل مراجعه کرد تا مدل‌های نمایشی را بررسی کند و سرانجام اظهار داشت که این مورد بسیار ناچیز است و می‌تواند آن را نادیده بگیرد.

ساعت هوشمند اپل واچ اولترا از نمای جلو و کنار

یکی دیگر از کاربران ردیت نوشت:

مشکل اسکرول ژله‌ای در نمایشگر اپل‌ واچ اولترا وجود دارد اما خیلی درخورتوجه نیست. صفحه‌نمایش از چپ به راست نوسازی می‌شود و به‌همین دلیل چنین جلوه‌ای را مشاهده می‌کنید و درواقع این مورد به طراحی آن ارتباط دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • برخی کاربران اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا از مشکل میکروفون در این ساعت‌ها خبر داده‌اند
  • برخلاف تصور، اپل واچ اولترا گران‌قیمت‌ترین ساعت هوشمند اپل نیست

اپل مدعی شده است که مشکل پیمایش ژله‌ای در آیپد مینی ۶ کاملاً عادی است و بنابراین برای رفع آن به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر نکرد. البته در ماه فوریه یک شکایت دسته‌جمعی علیه این شرکت تنظیم شد که آن را به فروش آیپد مینی ۶ با نقص شناخته‌شده‌ای به‌نام پیمایش ژله‌ای متهم کرد. همان‌طور که فون‌آرنا اشاره می‌کند، نکته‌ی جالب این است که اپل واچ اولترا برخلاف آیپد مینی ۶ که از صفحه‌نمایش LCD استفاده می‌کند، از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد و بنابراین باید دید این‌بار توجیه اپل برای بروز این اشکال چیست.

انتظار نمی‌رود اپل بازخورد مهمی درمورد مشکل اسکرول نمایشگر اپل واچ اولترا ارائه دهد، درست مثل زمانی‌که عکس‌العمل خاصی درمورد این مشکل روی نمایشگر آیپد مینی ۶ نشان نداد. سؤال مهم این است، افرادی که مبلغ درخورتوجه ۷۹۹ دلار برای خرید اپل واچ اولترا پرداخت کرده‌اند، در این‌مورد چه رفتاری ازخود نشان خواهند داد. شاید برخی تصور کنند که این مشکل، یک نقص مهم در ساعت است. ازجمله عوامل احتمالی که در بروز این پیمایش ژله‌ای نقش دارند می‌توان به ابعاد بزرگ‌تر نمایشگر این ساعت و همچنین سطح روشنایی بیشتر آن اشاره کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا