سرور مجازی
zoomit

آیفون ۱۴ پرو از نگاه DXOMark دومین دوربین برتر را در بین تمام گوشی‌های هوشمند دارد

مؤسسه‌ی DXOMark که دوربین گوشی‌های هوشمند را در آزمون‌هایی تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد، می‌گوید آیفون ۱۴ پرو، جدیدترین پرچم‌دار اپل، یکی از برترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند را دارد، اما در این زمینه برترین گوشی دنیا محسوب نمی‌شود.

به گزارش دیتاسنتر من، از نگاه DXOMark گوشی آیفون ۱۴ پرو در زمینه‌ی فیلم‌برداری عملکردی «برجسته» دارد و به شیوه‌ای عالی چهره‌ی سوژه را رهگیری می‌کند. دوربین آیفون ۱۴ پرو در تمامی سناریوها تصویربرداری بسیار خوبی با کنتراست طبیعی ارائه می‌دهد و رنگ پوست را به شکلی دقیق رندر می‌کند.

در فواصل نه‌چندان دور، گوشی اپل در زمینه‌ی بزرگ‌نمایی نیز بسیار خوب ظاهر می‌شود. DXOMark می‌گوید پیش‌نمایش دوربین آیفون ۱۴ پرو دقت بالایی دارد و به تصویر نهایی ثبت‌شده توسط گوشی بسیار نزدیک است.

کارشناسان DXOMark می‌گویند در محیط‌های داخلی که به‌طور معمول نوردهی بسیار خوبی ارائه نمی‌شود، جزئيات تصاویر ثبت‌شده با دوربین آیفون ۱۴ پرو کمی پایین می‌آید. این گفته به هنگام تصویربرداری از سوژه‌های دوردست نیز صدق می‌کند.

امتیاز DXOMark گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل

دوربین گوشی آیفون ۱۴ پرو امتیاز کلی ۱۴۶ را از DXOMark کسب کرده و در رتبه‌ی دوم رنکینگ جهانی این مؤسسه قرار گرفته است. در رنکینگ جهانی، آنر مجیک ۴ آلتیمیت با یک امتیاز بیشتر، در رتبه‌ی اول جای دارد. گوشی آنر در زمینه‌ی عکس‌برداری امتیاز ۱۵۰ را کسب کرده، اما پرچم‌دار آیفون موفق‌به کسب امتیاز ۱۴۳ شده است. دو مورد دیگری که باعث شده‌اند آنر مجیک ۴ آلتیمیت بالاتر از آیفون ۱۴ پرو قرار بگیرد، عملکرد بهتر در زمینه‌ی بزرگ‌نمایی و تصویربرداری بهتر در محیط‌های کم‌نور است. این دو دستگاه به هنگام فیلم‌برداری و ثبت جلوه‌ی بوکه عملکردی پایاپای دارند.

نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی آیفون ۱۴ پرو، هواوی P50 پرو و شیائومی می ۱۱ اولترا هستند که با امتیاز ۱۴۱ به‌صورت مشترک با آیفون ۱۳ پرو مکس در رتبه‌ی سوم جای گرفته‌اند. گلکسی S22 اولترا، جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ، امتیاز ۱۳۵ را کسب کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • دوربین گلکسی اس 22 اولترا امتیاز ۱۳۱ را در آزمون‌های DXOMARK به‌ دست آورد
  • جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو در رتبه‌بندی گوشی‌های فوق پریمیوم (دستگاه‌هایی با قیمت بالای ۸۰۰ دلار) نیز پایین‌تر از آنر مجیک ۴ آلتیمیت، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اولین گوشی‌های اپل با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی محسوب می‌شوند. اپل به هنگام رونمایی این دو گوشی اعلام کرد دوربین ۴۸ مگاپیکسلی موردبحث از تکنیک ترکیب پیکسل‌های چهارتایی استفاده می‌کند و در پشت لنزی با دیافراگم f/1.78 و فاصله‌ی کانونی ۲۴ میلی‌متر قرار گرفته است. دوربین اصلی آیفون‌های پرو در اکثر سناریوها هر چهار پیکسل مجاور را ترکیب می‌کند تا تصویری ۱۲ مگاپیکسلی خلق شود (ترکیب پیکسل‌ها به ایجاد پیکسلی ۲٫۴۴ میکرومتری منتهی می‌شود).

DXOMark از مدت‌ها پیش بررسی اسپیکر گوشی‌های هوشمند را نیز شروع کرده است. این مؤسسه اعتقاد دارد آیفون ۱۴ پرو برای پخش موسیقی، تماشای فیلم و تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی دستگاهی مناسب است، بااین‌حال وقتی شدت صدای موسیقی را بیش از حد بالا ببرید عملکرد اسپیکر کمی افت می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا