سرور مجازی
zoomit

گوگل تلاش می‌کند به مقصدی برای خرید آنلاین آسان تبدیل شود

گوگل قصد دارد موتور جست‌وجوی خود را به مکانی تبدیل کند تا بتوانید خرید‌های خود را نیز به‌راحتی در آن انجام دهید. غول جست‌وجوی اینترنت می‌گوید به‌منظور دستیابی به این هدف، مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص را برای خریدهای آنلاین ارائه می‌دهد؛ ازجمله ابزارهایی که نتایج جست‌وجو را محدود می‌کنند و مهم‌ترین آن‌ها را نمایش می‌دهند.

دسترسی به بخش خرید به‌طورمستقیم در نوار جست‌وجوی اصلی گوگل قرار می‌گیرد و دیگر لازم نیز هرزمان که به‌دنبال محصولی هستید، برگه‌ی خرید را انتخاب کنید. برای استفاده از این ابزار، قبل از عبارت مدنظر خود، کلمه‌ی Shop را وارد کنید تا مجموعه‌ای از نتایج بصری و ابزارهای تحقیقاتی و دردسترس‌بودن کالای دلخواهتان در فروشگاه‌های اطراف را مشاهده کنید. این ویژگی ابتدا روی نسخه‌ی موبایلی گوگل فعال خواهد شد و به‌زودی دردسترس کاربران دسکتاپ نیز قرار خواهد گرفت.

راهنمای خرید بخش فروشگاهی گوگل

به‌گزارش ورج، غول جست‌وجوی اینترنت روشی برای ذخیره‌کردن فیلترهای جست‌وجوی اختصاصی کاربر نیز ارائه می‌دهد. درحال‌حاضر، اگر هرکدام از فیلترهای جست‌وجو (برای ابعاد، رنگ‌بندی، نام تجاری و…) را در برگه‌ی خرید علامت بزنید، این تنظیمات پس‌از خروج از صفحه ناپدید خواهند شد.

کاربران ایالات متحده از اواخر سال جاری می‌توانند فیلترهای مدنظرشان را یک‌ بار انتخاب کنند و از آن به‌بعد، همه‌ی نتایج مرتبط با خرید با اعمال آن فیلترها نمایش داده خواهند شد. اگر نظر شما درباره‌ی فیلترها تغییر کرد، هرزمان که نیاز دارید، می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید یا غیرفعال کنید.

فیلترهای بخش خرید در گوگل

مقاله‌ی مرتبط:

  • دید همه‌جانبه‌ی سه بعدی به گوگل مپ اضافه می‌شود
  • گوگل لنز به قابلیت ترجمه واقعیت افزوده مجهز می‌شود

اگر برای الهام‌گرفتن در خرید لباس از پینترست یا اینستاگرام استفاده می‌کنید، گوگل روش‌هایی برای کشف سبک‌های جدید و حتی ایجاد لباس جدید بدون‌ نیاز به استفاده از وب‌سایت‌های دیگر ارائه می‌دهد. هنگامی‌که برای لباس خاصی جست‌وجو می‌کنید، گوگل نتایج مرتبط با آن را به‌همراه دکمه‌های مکمل و اطلاعات محل خرید به شما نشان خواهد داد. این قابلیت اواخر پاییز امسال درکنار امکان مشاهده‌ی فهرست محصولات پرطرفدار، دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند گوگل قصد دارد نماهای ۳۶۰ درجه‌ی محصولاتی مثل کفش را شبیه به آنچه در eBay دیده‌ایم، به کاربران نمایش دهد. اوایل سال جاری امکان مشاهده‌ی نمای ۳۶۰ درجه‌ی کالاهای خانگی به این موتور جست‌وجو اضافه شد. علاوه‌براین، قابلیت جدید راهنمای خرید گوگل هنگام جست‌وجوی محصولات برای برخی از کاربران ایالات متحده دردسترس قرار گرفته است. این راهنما‌ها از منابع مطمئن جمع‌آوری شده‌اند و با‌‌‌توجه‌‌‌به آنچه جست‌وجو می‌کنید، اطلاعات بیشتری در منوهای کشویی نشان خواهد داد.

گوگل از مثال دوچرخه‌ی کوهستان استفاده می‌کند و می‌گوید که شاید راهنمای خرید این محصول شامل ابعاد، سیستم تعلیق، وزن و جنس بدنه باشد و بدین‌ترتیب، برای اطلاع از مشخصات اصلی کالای مدنظر خود، به جست‌وجو در منابع دیگر نیازی نخواهید داشت. ویژگی دیگری به‌ نام Page Insights، مزایا و معایب محصولات مختلف را به‌همراه رتبه‌بندی ستاره‌ای ارائه می‌دهد. این ابزار نیز اواخر سال جاری فعال خواهد شد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن، از تخفیف‌های اعمال‌شده روی محصول دلخواهشان مطلع شوند.

نکته‌ی دیگر اینکه همه‌ی قابلیت‌های جدید مرتبط با خرید آنلاین در گوگل موجودی فروشگاه‌ها را نیز بررسی می‌کنند. این امکانات می‌تواند غول جست‌وجوی اینترنت را به مقصدی همه‌کاره برای خریدهای آنلاین تبدیل کند. گفتنی است این پلتفرم درحال‌حاضر اطلاعات مرتبط با محصولات مختلف را از ۳۵ میلیارد فهرست در سرتاسر وب ارائه می‌دهد. اضافه‌شدن این ویژگی‌ها باعث می‌شود گوگل در رقابت با آمازون گام مهمی بردارد.

گفته می‌شود ابزارهای خرید گوگل فقط در ایالات متحده، هرماه بیش‌ از ۴۲ میلیون بازدیدکننده‌ی منحصر‌به‌فرد دسکتاپ و ۱۲۶ میلیون بازدیدکننده‌ی منحصر‌به‌فرد گوشی‌های هوشمند را به‌خود جذب می‌کنند. گوگل دراین‌باره اعلام کرده است کاربران هرروز بیش از یک‌میلیارد بار ازطریق این پلتفرم خرید آنلاین انجام می‌دهند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا